Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_EDWCZ_PRAKT 1 |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności szkół podstawowych. Student obserwuje oraz prowadzi pod nadzorem nauczyciela zajęcia wychowawczo – dydaktyczne. Realizacja zajęć praktycznych prowadzi do nabycia przez studentów założonych kompetencji do wykonywania zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. |
Wymagania wstępne: | Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania) oraz warunki zaliczenia praktyki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_1] |
K_W05 [3/5] |
Jest gotowy do formowania właściwych zachowań i postaw uczniów, w tym wobec kultury i sztuki (J.1.2.K1.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_10] |
K_K02 [4/5] |
Jest gotowy do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej (J.1.2.K1.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_11] |
K_K04 [4/5] |
Posiada elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_2] |
K_W09 [5/5] |
Posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_3] |
K_W10 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat różnych rodzajów oraz funkcji oceniania (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_4] |
K_W15 [3/5] |
Potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów pojawiające się w trakcie pobytu w szkole (J.1.2.U1, J.1.2.U2.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_5] |
K_U01 [5/5] |
Potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów będących w młodszym wieku szkolnym oraz grupy (J.1.2.U1.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_6] |
K_U03 [4/5] |
Potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia na etapie klas początkowych szkoły podstawowej (J.1.2.U1, J.1.2.U2.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_7] |
K_U04 [4/5] |
Potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną ucznia w młodszym wieku szkolnym, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku (J.1.2.U1, J.1.2.U2.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_8] |
K_U13 [4/5] |
Potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej oraz uczniów (J.1.2.U1.) [PPW_EDWCZ_PRAKT_9] |
K_U15 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Raport z praktyk [PPW_ EDWCZ _PRAKT_w_] | W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska edukacyjnego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych szkoły podstawowej. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają szkoły podstawowe. |
PPW_EDWCZ_PRAKT_1 |
Analiza dokumentacji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_2] | Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek szkolnych (np. plany pracy, arkusze obserwacji ucznia, scenariusze zajęć itd.) Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w klasach I-III. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w szkole podstawowej, przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji ucznia, itd.). |
PPW_EDWCZ_PRAKT_10 |
Rejestr frekwencji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_3] | Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. |
PPW_EDWCZ_PRAKT_11 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [PPW_ EDWCZ _PRAKT_fs] | Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. |
15 | Przygotowanie raportu z praktyk oraz stosownej dokumentacji |
15 |
Raport z praktyk [PPW_ EDWCZ _PRAKT_w_] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |