System wsparcia seniorów i ich rodzin
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-N2SP19.2020

Nazwa modułu: | System wsparcia seniorów i ich rodzin |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-GPS-S2-SWS |
Kod programu: | W3-N2SP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu System wsparcia seniorów i ich rodzin jest ukazanie studentom teoretycznej i praktycznej perspektywy polityki społecznej ukierunkowanej na rozwiązywanie problemów osób starszych. Zajęcia mają również na celu przekazanie studentom wiedzy na temat wybranych form instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego wsparcia seniorów. Dzięki temu student ma zrozumieć powiązania występujące pomiędzy różnymi problemami populacji osób starszych a możliwymi formami i rodzajami działań przeciwdziałających negatywnym skutkom tych problemów. Znajomość wszechstronnych uwarunkowań funkcjonowania formalnych i nieformalnych form pomocy dla seniorów ma przyczynić się do nabycia przez studentów umiejętności diagnozowania potrzeb osób starszych i korelowania z nimi właściwych sposobów i form pomocy. Szczególnie ważne jest również nawiązanie do najbliższego otoczenia seniorów, jakim jest rodzina, z której najczęściej wywodzą się nieformalni opiekunowie stawiący osobną grupę osób wymagających wsparcia. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna wybrane teorie i koncepcje wsparcia dla seniorów [PS2_SWS_1] |
PS2_W01 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat instytucjonalnych form pomocy osobom starszym i ich rodzinom [PS2_SWS_2] |
PS2_W05 [5/5] |
Student zna wybrane metody opieki i wsparcia osób starszych [PS2_SWS_3] |
PS2_W11 [4/5] |
Student potrafi dokonywać charakterystyki przyczyn, przebiegu, skali i konsekwencji opieki i wsparcia seniorów oraz ukazywać wzajemne powiązania występujące między tymi działaniami a efektami ukierunkowanymi na świadczenie pomocy [PS2_SWS_4] |
PS2_U01 [2/5] |
Student ma świadomość wielowymiarowego, interdyscyplinarnego charakteru opieki i wsparcia dla seniorów oraz instytucjonalnego i politycznego uwarunkowania pracy socjalnej w tym zakresie [PS2_SWS_5] |
PS2_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [PS2_SWS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_SWS_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS2_SWS_w_2] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS2_SWS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [PS2_SWS_fs_1] | analiza treści wskazanych tekstów dotyczących zagadnień szczegółowych w oparciu o dyskusję i pracę w zespołach, a także materiały filmowe |
10 | przygotowanie przez samodzielną lekturę wskazanych tekstów, praca w zespołach, |
50 |
Sprawdzian [PS2_SWS_w_1] |
warsztat [PS2_SWS_fs_2] | praca zespołowa obejmująca warsztaty budowania wsparcia dla seniorów i opiekunów nieformalnych |
4 | lektura podręczników oraz wybranych tekstów poszerzających wiedzę |
26 |
Sprawdzian [PS2_SWS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |