Wprowadzenie do filozofii
Kierunek studiów: Oligofrenopedagogika z arteterapią
Kod programu: 12-S1OA14.2014
| Nazwa modułu: | Wprowadzenie do filozofii |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-OA-S1-1WDF |
| Kod programu: | 12-S1OA14.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2014/2015 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | przedmiot wprowadzenie do filozofii zapoznaje studenta z dziedzictwem myśli i kultury europejskiej w celu lepszego zrozumienia założeń przyjmowanych w teoriach pedagogicznych. Na zajęciach student zapoznaje się z różnymi koncepcjami świata wartości, teoriami antropologiczno-etycznymi, koncepcjami prawdy oraz tym jak zmieniał się obraz miejsca człowieka w społeczeństwie. Sięgając do starożytności, średniowiecza, nowożytności i współczesności student lepiej rozumie wyzwania jakie stawia przed nim zawód nauczyciela. Na ćwiczeniach analizy tekstów źródłowych pełniej zapoznają studenta z dorobkiem myśli filozoficznej: zagadnieniami epistemologicznymi, antropologicznymi, etycznymi i społecznymi |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Potrafi uzupełnić, doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności projektując i realizując działania pedagogiczne, wykorzystując swoje umiejętności komunikacyjne do porozumieniami się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami [ 12-OA-S1-1WDF _K_1] |
K_K05 [4/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za własne decyzje, przygotowanie i realizację działań na poziomie lokalnym i globalnym [12-OA-S1-1WDF _K_2] |
K_K07 [2/5] |
Potrafi wykorzystać elementarną wiedzę teoretyczną i pozyskiwać kolejne informacje z różnych źródeł i dyscyplin w celu analizowania konkretnych procesów, zjawisk i problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych, pomocowych i arteterapeutycznych, związanych z wybranym modułem specjalnościowym [12-OA-S1-1WDF _U_1] |
K_U02 [2/5] |
Posiada umiejętność samodzielnego analizowania tekstów, prezentowania własnych pomysłów z argumentacją w kontekście poznanych podstaw teoretycznych i poglądów różnych autorów [12-OA-S1-1WDF _U_2] |
K_U08 [3/5] |
Ma elementarną wiedzę na temat historycznych i kulturowych uwarunkowań procesów edukacji, rehabilitacji, rewalidacji, arteterapii i resocjalizacji osób niepełnosprawnych intelektualnie i niedostosowanych społecznie [12-OA-S1-1WDF _W_1] |
K_W11 [3/5] |
Ma elementarną i uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodowej [12-OA-S1-1WDF _W_2] |
K_W20 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin ustny [12-OA-S1-1WDF _w_1] | sprawdzenie umiejętności opracowywania tematyki z zakresu wstępu do filozofii. Sprawdzenie stopnia opanowania treści wykładów |
12-OA-S1-1WDF _K_1 |
| kolokwium [12-OIA-S1-1WDF _w_2] | sprawdzenie czy student potrafi dokonać samodzielnej analizy fragmentu tekstu z zakresu wprowadzenia do filozofii. |
12-OA-S1-1WDF _K_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [12-OA-S1-1WDF _fs_1] | wykład z zakresu treści programowych przedmiotu wprowadzenia do filozofii |
15 | lektura uzupełniająca, rozwijanie własnych zainteresowań podstawowymi zagadnieniami filozoficznymi |
30 |
egzamin ustny [12-OA-S1-1WDF _w_1] |
| ćwiczenia [12-OA-S1-1WDF _fs_2] | analiza tekstów źródłowych |
15 | przygotowanie do dyskusji filozoficznych treści materiału źródłowego |
30 |
kolokwium [12-OIA-S1-1WDF _w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||