Metody i formy pracy w środowisku wielokulturowym
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Metody i formy pracy w środowisku wielokulturowym |
---|---|
Kod modułu: | PS_D3_MAE |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Student zapoznaje się z wiedzą dotyczącą wielokulturowości, szczególnie środowiskami wielo – i międzykulturowymi, a także rolą pedagoga w oddziaływaniu na jednostki, grupy i społeczności, oraz poszczególne metody pracy.
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module. |
Wymagania wstępne: | Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie istotę i zalety nauczania otwartego w edukacji włączającej; specyfikę pracy w grupie zróżnicowanej, zasady projektowania przestrzeni klasy szkolnej; style poznawcze i strategie uczenia się oraz style nauczania w kontekście grupy heterogenicznej [PS_D3_MAE_1] |
K_W08 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę wdrażania nauczania otwartego; modele nauczania indywidualizującego [PS_D3_MAE_2] |
K_W10 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów [PS_D3_MAE_3] |
K_U04 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi opracowywać materiały dydaktyczne zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć [PS_D3_MAE_4] |
K_U07 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej [PS_D3_MAE_5] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS_D3_MAE_w_1] | forma (ustna/pisemna) do wyboru;
znajomość treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki przedmiotu |
PS_D3_MAE_1 PS_D3_MAE_2 PS_D3_MAE_3 PS_D3_MAE_5 |
Prezentacja [PS_D3_MAE _w_2] | Praca w grupach, prezentacja (multimedialna) |
PS_D3_MAE_2 PS_D3_MAE_3 PS_D3_MAE_4 PS_D3_MAE_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_D3_MAE_fns_1] | metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja) |
10 | studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej do egzaminu;
przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu |
50 | Egzamin [PS_D3_MAE_w_1] |
ćwiczenia [PS_D3_MAE_fns_2] | Badania w terenie, metody problemowe (dyskusja), praca w grupach |
10 | Przeprowadzenie badań, studiowanie literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, praca w grupie |
20 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |