Podstawy arteterapii w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Podstawy arteterapii w pracy z osobami z niepełnosprawnościami |
---|---|
Kod modułu: | PS_B1_PA |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności związane z podstawami pracy arteterapeutycznej z osobami z niepełnosprawnościami. Główne zagadnienia poruszane na zajęciach dotyczą: podstaw teoretycznych arteterapii, podstawowych dziedzin arteterapii, możliwości wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami za pomocą terapii przez sztukę, projektowania sytuacji arteterapeutycznych.Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienia empatii, zachowań asertywnych, stresu i radzenia sobie z nim, reguły współdziałania [PS_B1_ PA_1] |
K_W02 [5/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i
zainteresowań osób z niepełnosprawnościami [PS_B1_ PA_2] |
K_W11 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi obserwować zachowania społeczne osób z niepełnosprawnością i ich uwarunkowania; rozpoznawać potrzeby ich psychospołecznego wsparcia; radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami [PS_B1_PA_3] |
K_U01 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi identyfikować potrzeby osób z niepełnosprawnością w rozwoju uzdolnień i zainteresowań [PS_B1_PA_4] |
K_U10 [5/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej [PS_B1_PA_5] |
K_K05 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt pisemny [PS_B1_PA_w_1] | Zespołowy projekt wsparcia rozwoju osób z niepełnosprawnością za pomocą terapii przez sztukę. |
PS_B1_ PA_1 PS_B1_ PA_2 PS_B1_PA_3 PS_B1_PA_4 |
Zaliczenie ustne [PS_B1_PA_w_2] | Dyskusja panelowa- rozważania dotyczące zawodu pedagoga specjalnego, arteterapeuty (aspekty etyczne, rozwój zawodowy , możliwości pomocy/ wsparcia osoby z niepełnosprawnością) |
PS_B1_ PA_1 PS_B1_ PA_2 PS_B1_PA_3 PS_B1_PA_4 PS_B1_PA_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_B1_PA_fns_1] | Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych, metody waloryzacyjne: metody impresyjne i metody ekspresyjne. |
10 | Student przeprowadza kwerendę źródłową literatury przedmiotu, przygotowuje wybrane zagadnienia o charakterze praktycznym i teoretycznym. |
50 | Projekt pisemny [PS_B1_PA_w_1] Zaliczenie ustne [PS_B1_PA_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |