Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych |
---|---|
Kod modułu: | PS_D3_MKK |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w kompetencje potrzebne do planowania, organizacji i ewaluacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, uwrażliwianie na konieczność indywidualizacji pracy oraz dostosowanie stosowanych oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studentów, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień oraz prac zaliczeniowych. |
Wymagania wstępne: | Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, psychologii kształcenia dzieci i młodzieży, pedagogiki specjalnej i dydaktyki specjalnej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie style poznawcze i strategie uczenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; modele nauczania indywidualizującego [PS_D3_MKK _1] |
K_W11 [4/5] |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie modele współpracy nauczycieli i specjalistów oraz ich konsekwencje dla organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych [PS_D3_MKK _2] |
K_W10 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dobierać i adaptować środki dydaktyczne do potrzeb dziecka i ucznia; opracowywać materiały dydaktyczne zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć; dostosować treści i formy sprawdzianów do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_D3_MKK _3] |
K_U07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_1] | Opracowanie teczki nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zawierającej informacje o obszarach pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stosowanych metodach, przykładowe scenariusze, propozycje ćwiczeń i karty pracy. |
PS_D3_MKK _1 PS_D3_MKK _2 PS_D3_MKK _3 |
Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_2] | Indywidualne przygotowanie projektu rocznego planu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
i recenzja projektu opracowanego przez inną osobę. |
PS_D3_MKK _1 PS_D3_MKK _2 PS_D3_MKK _3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_D3_MKK _fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych). |
20 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Samodzielnie realizuje zadania związane z przygotowaniem prac zaliczeniowych. |
40 | Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_1] Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |