Metody psychologiczno-pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu- terapie wspomagające
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Metody psychologiczno-pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu- terapie wspomagające |
---|---|
Kod modułu: | PS_ASD_TW_E2 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Tematyka zajęć skupiona jest wokół zagadnień związanych z metodami wspomagającymi pracę z osobami ze spektrum autyzmu takimi jak: hortikuloterapia, plastykoterapia, elementy terapii ręki, chromoterapia, ludoterapia , metoda Weroniki Sherborne i.in. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu pyschospołecznego funkcjonowania osób ze spektrum autzymu |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady planowania pracy terapeutycznej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TW_E2_1] |
K_W05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować pracę terapeutyczną z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TW_E2_2] |
K_U05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozwijać zamiłowania i zainteresowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TW_E2_3] |
K_U08 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_ASD_TW_E2_4] |
K_K04 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie ustne- dyskusja panelowa [PS_ASD_TW_E2_w_1] | Dyskusja na temat roli pedagoga specjalnego/terapeuty we wspieraniu rozwoju osób ze spektrum autyzmu, możliwości i ograniczeń wynikających z niepełnosprawności. |
PS_ASD_TW_E2_1 PS_ASD_TW_E2_2 PS_ASD_TW_E2_3 PS_ASD_TW_E2_4 |
Zaliczenie pisemne- projekt zespołowy [PS_ASD_TW_E2_w_2] | Projekt wsparcia rozwoju osób ze spektrum autyzmu za pomocą terapii wspomagających. |
PS_ASD_TW_E2_1 PS_ASD_TW_E2_2 PS_ASD_TW_E2_3 PS_ASD_TW_E2_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_ASD_TW_E2_fns_1] | Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych,.
Metody waloryzacyjne: metody impresyjne i metody ekspresyjne 30 |
20 | Student przeprowadzi kwerendę źródłową literatury przedmiotu, dokona przeglądu źródeł internetowych w celu znalezienia aktywności związanych m.in. ze sztuką osób ze spektrum autyzmu; student zaprojektuje działania wspierające terapię i rozwój osób ze spektrum autyzmu. |
130 | Zaliczenie ustne- dyskusja panelowa [PS_ASD_TW_E2_w_1] Zaliczenie pisemne- projekt zespołowy [PS_ASD_TW_E2_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |