Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 2
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 2 |
---|---|
Kod modułu: | PS_B2_TW2 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł przygotowuje studenta do:
- wyposażenia studenta do podstawowych umiejętności terapeutycznych
- rozróżniania relacji terapeutycznych
- wykorzystywania w pracy z osobami niepełnosprawnymi kreatywności i twórczości własnej
- refleksyjności na temat zawodu pedagoga specjalnego w kontekście możliwości i ograniczeń |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rolę kontaktów społecznych ucznia, w tym w grupie rówieśniczej, koleżeństwa, przyjaźni i konfliktów wśród uczniów; rolę osób znaczących i autorytetów; zagadnienia zmiany autorytetów, kryzysu autorytetu nauczyciela, rodzica i opiekuna [PS_B2_TW2_1] |
K_W03 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i w szkole na różnych etapach edukacyjnych oraz istotę programów wychowawczych [PS_B2_TW2_2] |
K_W01 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaprojektować działania profilaktyczne w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty [PS_B2_TW2_3] |
K_U04 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaprojektować podstawowe zajęcia opiekuńczo-wychowawcze [PS_B2_TW2_4] |
K_U07 [5/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_B2_TW2_5] |
K_K02 [5/5] K_K03 [5/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_B2_TW2_6] |
K_K05 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt [PS_B2_TW2_w_1] | Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury. |
PS_B2_TW2_1 PS_B2_TW2_2 PS_B2_TW2_3 PS_B2_TW2_4 PS_B2_TW2_5 PS_B2_TW2_6 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_B2_TW2_fs_1] | Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw osoby pedagoga specjalnego.
Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych |
10 | Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego”. |
50 | Projekt [PS_B2_TW2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |