Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020

Nazwa modułu: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Kod modułu: PS_ASD_WWR_E1
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem realizacji modułu jest, zapoznanie studenta z organizacyjno-prawnymi regulacjami wczesnego wspomagania rozwoju, nabycia umiejętności tworzenia i wykonania diagnozy funkcjonalnej oraz realizacji metod pracy dziecka ze spektrum autyzmu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_WWR_E1_1]
K_W02 [5/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcia terapeutycznego i pomocy psychospołecznej rodzinie [PS_ASD_WWR_E1_2]
K_W10 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_WWR_E1_3]
K_U05 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcie terapeutyczne i pomoc psychospołeczną rodzinie [PS_ASD_WWR_E1_4]
K_K01 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_WWR_E1_5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [PS_ASD_WWR_E1_w_1]
Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu.
PS_ASD_WWR_E1_1 PS_ASD_WWR_E1_2 PS_ASD_WWR_E1_3
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_WWR_E1_w_2]
Opracowanie diagnozy funkcjonalnej oraz IPWWR z uwzględnieniem doboru metod dla dzieci ze spektrum autyzmu.
PS_ASD_WWR_E1_1 PS_ASD_WWR_E1_2 PS_ASD_WWR_E1_3 PS_ASD_WWR_E1_4 PS_ASD_WWR_E1_5
Wytwory studentów [PS_ASD_WWR_w_3]
Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów ze spektrum autyzmu, jak i nauczycieli.
PS_ASD_WWR_E1_2 PS_ASD_WWR_E1_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_ASD_WWR _E1_fns_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja).
10
Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych).
80 Egzamin pisemny [PS_ASD_WWR_E1_w_1]
ćwiczenia [PS_ASD_WWR _E1_fns_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
10
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych
20 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_WWR_E1_w_2] Wytwory studentów [PS_ASD_WWR_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)