Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PS_ASD_WWR_E1 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem realizacji modułu jest, zapoznanie studenta z organizacyjno-prawnymi regulacjami wczesnego wspomagania rozwoju, nabycia umiejętności tworzenia i wykonania diagnozy funkcjonalnej oraz realizacji metod pracy dziecka ze spektrum autyzmu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_WWR_E1_1] |
K_W02 [5/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcia terapeutycznego i pomocy psychospołecznej rodzinie [PS_ASD_WWR_E1_2] |
K_W10 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_WWR_E1_3] |
K_U05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcie terapeutyczne i pomoc psychospołeczną rodzinie [PS_ASD_WWR_E1_4] |
K_K01 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_WWR_E1_5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_ASD_WWR_E1_w_1] | Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu. |
PS_ASD_WWR_E1_1 PS_ASD_WWR_E1_2 PS_ASD_WWR_E1_3 |
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_WWR_E1_w_2] | Opracowanie diagnozy funkcjonalnej oraz IPWWR z uwzględnieniem doboru metod dla dzieci ze spektrum autyzmu. |
PS_ASD_WWR_E1_1 PS_ASD_WWR_E1_2 PS_ASD_WWR_E1_3 PS_ASD_WWR_E1_4 PS_ASD_WWR_E1_5 |
Wytwory studentów [PS_ASD_WWR_w_3] | Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów ze spektrum autyzmu, jak i nauczycieli. |
PS_ASD_WWR_E1_2 PS_ASD_WWR_E1_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_ASD_WWR _E1_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja). |
10 | Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych). |
80 | Egzamin pisemny [PS_ASD_WWR_E1_w_1] |
ćwiczenia [PS_ASD_WWR _E1_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych). |
10 | Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych |
20 | Zaliczenie pisemne [PS_ASD_WWR_E1_w_2] Wytwory studentów [PS_ASD_WWR_w_3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |