Społeczne i kulturowe aspekty niepełnosprawności intelektualnej
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Społeczne i kulturowe aspekty niepełnosprawności intelektualnej |
---|---|
Kod modułu: | PS_NI_SK_E1 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Społeczno-kulturowe aspekty niepełnosprawności intelektualnej ukazuje złożoność problematyki niepełnosprawności intelektualnej na tle przemian społeczno-kulturowych. Treści modułu będą dotyczyły takich zagadnień jak: ewolucja terminologii, niepełnosprawność intelektualna na tle przemian społeczno-kulturowych, wizerunek osób z niepełnosprawnością intelektualną w kulturze masowej, wiedza potoczna a wiedza naukowa na temat niepełnosprawności intelektualnej. Omówione zostaną również zagadnienia związane z kampaniami społecznymi oraz projektami skierowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie pracy pisemnej oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej; uwarunkowania
jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualną – rolę czynników społeczno-kulturowych; strategie destygmatyzacji i destereotypizacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście rozwiązań rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych; zasady partycypacji społecznej jako legitymizacji praw osób z niepełnosprawnością intelektualną [PS_NI_SK_E1_1] |
K_W02 [4/5] K_W08 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej; określać jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną, w tym rolę czynników społeczno-kulturowych; prezentować strategie destygmatyzacji i destereotypizacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście rozwiązań rehabilitacyjnych,edukacyjnych, terapeutycznych; analizować partycypację społeczną jako legitymizację praw osób z niepełnosprawnością intelektualną [PS_NI_SK_E1_2] |
K_U02 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_NI_SK_E1_3] |
K_K06 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS_NI_SK_E1_w_1] | Przedmiot: Społeczne i kulturowe aspekty niepełnosprawności intelektualnej kończy się egzaminem ustnym lub pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego przedmiotu |
PS_NI_SK_E1_1 PS_NI_SK_E1_2 |
Zaliczenie pisemne [PS_NI_SK_E1_w_2] | W ramach ćwiczeń przewidziany jest projekt pisemny z zakresu społecznych i kulturowych aspektów niepełnosprawności intelektualnej |
PS_NI_SK_E1_1 PS_NI_SK_E1_2 PS_NI_SK_E1_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_NI_SK_E1_fns_1] | Metoda asymilacji wiedzy (wykład z prezentacją multimedialną) |
10 | Student przygotowuje się do egzaminu |
50 | Egzamin [PS_NI_SK_E1_w_1] |
ćwiczenia [PS_NI_SK_E1_fns_2] | Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów, mikronauczanie) |
10 | Student przygotowuje projekt pisemny |
20 | Zaliczenie pisemne [PS_NI_SK_E1_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |