Tworzenie środowiska włączającego (projekt terenowy) Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020

Nazwa modułu: Tworzenie środowiska włączającego (projekt terenowy)
Kod modułu: PS_D5_TŚW
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł przygotowuje studenta do zrozumienia zagadnień związanych z modelem włączającym w edukacji, poprzez kształtowanie umiejętności kreowania społecznego obraz niepełnosprawności, docenianie i wspieranie różnorodności wszystkich uczniów – edukacja dla wszystkich; student realizuje projekt najbliższej miejsca zamieszkania. Buduje świadomość społeczną wszystkich podmiotów dyskursu edukacyjnego. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
Wymagania wstępne:
Podstawy organizacyjne edukacji włączającej, pedagogika specjalna.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcie kultury organizacyjnej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty [PS_D5_TŚW_1]
K_W05 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rozwój kultury włączającej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty i przywódczą rolę dyrektora [PS_D5_TŚW_2]
K_W08 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienie barier w komunikacji; zasady aktywnego słuchania i nadawania komunikatów; pojęcia komunikacji niewerbalnej, stylów komunikowania się dzieci i uczniów oraz nauczyciela, komunikacji wspomagającej i alternatywnej [PS_D5_TŚW_3]
K_W13 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dbać o miejsce i rangę przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty w środowisku lokalnym [PS_D5_TŚW_4]
K_U09 [5/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi aktywnie słuchać oraz porozumiewać się w sytuacjach konfliktowych [PS_D5_TŚW_5]
K_U17 [5/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do angażowania się w życie szkoły i klasy [PS_D5_TŚW_6]
K_K07 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów kształtowania postaw społecznych wobec dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami [PS_D5_TŚW_7]
K_K02 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt [PS_D5_TŚW_w_1]
Projekt zawiera diagnozę środowiska lokalnego i/lub rodzinnego oraz edukacyjnego wraz z projektem realizowanym w środowisku.
PS_D5_TŚW_1 PS_D5_TŚW_2 PS_D5_TŚW_3 PS_D5_TŚW_4 PS_D5_TŚW_5 PS_D5_TŚW_6 PS_D5_TŚW_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_D5_TŚW_ fns_1]
wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych; metoda projektu wraz z analizą diagnozy i przygotowanie działań pomocowych włączających ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
10
analiza literatury i przygotowanie projektu oraz jego realizacja
80 Projekt [PS_D5_TŚW_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)