Podstawy surdopedagogiki
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Podstawy surdopedagogiki |
---|---|
Kod modułu: | PS_C1_S |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest umożliwienie studentom zapoznania się z terminologią właściwą dla surdopedagogiki, problematyką tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym rodzajów zaburzeń słuchu ich etiologii, metod diagnozowania i rewalidacji oraz społecznego funkcjonowania osób z dysfunkcjami narządu słuchu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń, a także pracy własnej studentów, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz przyczyny powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności [PS_C1_S_1] |
K_W02 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie kategorie i pojęcia pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę
na temat podstaw pedagogiki osób z dysfunkcjami narządu słuchu, obejmującą terminologię i teorie [PS_C1_S_2] |
K_W04 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie koncepcje rehabilitacji, edukacji i terapii uczniów z dysfunkcjami narządu słuchu i różnorodne uwarunkowania tych procesów [PS_C1_S_3] |
K_W05 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zrealizować, w ramach pracy indywidualnej, projekt własnych działań rewalidacyjnych, dobierając odpowiednie metody, treści i środki dydaktyczne, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z dysfunkcjami narządu słuchu [PS_C1_S_4] |
K_U11 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_S_5] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_C1_S_w_1] | Kolokwium pisemne obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego modułu. |
PS_C1_S_1 PS_C1_S_2 PS_C1_S_3 PS_C1_S_5 |
Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_C1_S_w_2] | Pisemne opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem słabo słyszącym. |
PS_C1_S_1 PS_C1_S_2 PS_C1_S_3 PS_C1_S_4 PS_C1_S_5 |
Wytwory studentów – środki dydaktyczne [PS_C1_S_w_3] | Student przygotowuje środki dydaktyczne zgodnie z realizowanym projektem zajęć rewalidacyjnych z uczniem słabo słyszącym. |
PS_C1_S_4 PS_C1_S_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_C1_S_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, prezentacja filmów). |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego kolokwium. |
50 | Zaliczenie pisemne [PS_C1_S_w_1] |
ćwiczenia [PS_C1_S_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków); metody praktyczne (metody zadań wytwórczych). |
10 | Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem słabo słyszącym oraz przygotowanie środków dydaktycznych. |
50 | Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_C1_S_w_2] Wytwory studentów – środki dydaktyczne [PS_C1_S_w_3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |