Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1 |
---|---|
Kod modułu: | PS_B2_TW1 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł przygotowuje studenta do posiadania wiedzy z zakresu:
- osobowości pedagoga specjalnego
- zakresu zadań zawodowych pedagoga specjalnego
- funkcji pedagoga specjalnego jako animatora małej grupy
- kategorie i typy zawodowe pedagoga specjalnego
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rolę kontaktów społecznych ucznia, w tym w grupie rówieśniczej, koleżeństwa, przyjaźni i konfliktów wśród uczniów; rolę osób znaczących i autorytetów; zagadnienia zmiany autorytetów, kryzysu autorytetu nauczyciela, rodzica i opiekuna [PS_B2_TW1_1] |
K_W03 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i w szkole na różnych etapach edukacyjnych oraz istotę programów wychowawczych [PS_B2_TW1_2] |
K_W01 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaprojektować działania profilaktyczne w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty [PS_B2_TW1_3] |
K_U04 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaprojektować podstawowe zajęcia opiekuńczo-wychowawcze [PS_B2_TW1_4] |
K_U07 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_B2_TW1_5] |
K_K02 [5/5] K_K03 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_B2_TW1_6] |
K_K05 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt [PS_B2_TW1_w_1] | Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury |
PS_B2_TW1_1 PS_B2_TW1_2 PS_B2_TW1_3 PS_B2_TW1_4 PS_B2_TW1_5 PS_B2_TW1_6 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_B2_TW1_ fs_2] | Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw sylwetki pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych |
10 | Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego” |
50 | Projekt [PS_B2_TW1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |