Polityka zagraniczna Stanów Zjednoczonych w okresie pozimnowojennym
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2020

Nazwa modułu: | Polityka zagraniczna Stanów Zjednoczonych w okresie pozimnowojennym |
---|---|
Kod modułu: | PZSZ |
Kod programu: | W3-S1PO19.2020 |
Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem przedmiotu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy na temat amerykańskiej polityki zagranicznej po zimnej wojnie. Studenci w trakcie zajęć uzyskają wiedzę m.in. na temat: głównych uwarunkowań polityki zagranicznej USA, jej głównych celów, założeń i doktryn oraz najważniejszych kierunków aktywności dyplomacji USA po 1989 roku. |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wiadomości z zakresu przedmiotu Wiedza o Społeczeństwie na poziomie licealnym.
Podstawowa wiedza z zakresu Najnowszej historii politycznej.
Podstawowa wiedza z zakresu Teorii Stosunków Międzynarodowych.
Podstawowa wiedza z zakresu Historii Zimnej Wojny.
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Wykorzystuje wiedzę z zakresu polityki zagranicznej USA do pracy w środowisku krajowym i międzynarodowym [PZSZ_K_1] |
POL_1_K04 [2/5] |
Ma potrzebę uzupełniania wiedzy z zakresu polityki zagranicznej USA. [PZSZ_K_2] |
POL_1_K09 [2/5] |
Potrafi analizować główne wyzwania i problemy w polityce zagranicznej USA po zimnej wojnie. [PZSZ_U_1] |
POL_1_U03 [3/5] |
Zna główne determinanty polityki zagranicznej Stanów Zjednoczonych w okresie pozimnowojennym. [PZSZ_W_1] |
POL_1_W07 [5/5] |
Zna najważniejsze cele i założenia polityki zagranicznej USA w okresie pozimnowojennym. [PZSZ_W_2] |
POL_1_W07 [5/5] |
Ma wiedzę na temat głównych kierunków polityki zagranicznej Stanów Zjednoczonych po 1989 roku. [PZSZ_W_3] |
POL_1_W07 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PZSZ_w_1] | Weryfikacja efektów uczenia się została dokładnie określona w sylabusie stworzonym dla modułu |
PZSZ_U_1 |
Zaliczenie [PZSZ_w_2] | Weryfikacja efektów uczenia się została dokładnie określona w sylabusie stworzonym dla modułu |
PZSZ_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PZSZ_fs_1] | Metoda podająca |
15 | Praca własna studenta obejmuje przygotowanie do egzaminu. |
20 |
Egzamin [PZSZ_w_1] |
ćwiczenia [PZSZ_fs_2] | Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:
- dyskusja moderowana,
- opis wyjaśniający,
- dyskusja piramidowa,
- dyskusja dydaktyczna,
- dyskusja okrągłego stołu,
- metoda „burzy mózgów”
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych |
15 | Praca własna studenta obejmuje:
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu,
- zapoznanie się i zdanie lektur obowiązkowych,
- przygotowywanie wystąpień ustnych,
- przygotowania do sprawdzianów i kolokwium zaliczeniowego |
25 |
Zaliczenie [PZSZ_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |