Pracownia III Działań przestrzennych 1
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2020

Nazwa modułu: | Pracownia III Działań przestrzennych 1 |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_PWDZPR_10_1 |
Kod programu: | W3-S1AR19.2020 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł jest I częścią przedmiotu - realizowany będzie przez dwa semestry. Część I modułu zawiera treści związane z otwartością wobec bardzo szeroko rozumianej kreacji oraz bycia – w – przestrzeni. Poza wszelką narracyjnością, wskazują na niezbędną umiejętność operowania nią i świadomego przekształcania jej przy użyciu odpowiedniego medium. To nie medium narzuca końcowy efekt realizowanych ćwiczeń, ale pomysł ma decydować o wyborze najodpowiedniejszych środków wyrazu. Swoboda ta uczy samodzielności, niweluje utarte schematy. Zadawane tematy realizacyjne będą zmuszać studentów do wysiłku intelektualnego. Wraz z manualną, plastyczną umiejętnością kreacji zmierza do interesujących, oryginalnych efektów w postaci obiektów jak i zdarzeń. Moduł przygotowuje do zajęć w semestrze II |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | podstawowa:
Atlas anatomiczny dla rzeźbiarzy
Brogowsk L., Sztuka i człowiek
Opie M.–J., Rzeźba. Historia sztuki rzeźbiarskiej od czasów prehistorycznych do współczesnych mistrzów
Strzemiński W., Teoria widzenia
uzupełniająca:
Kobro-w setną rocznicę urodzin - wyd. Muzeum Sztuki w Łodzi
Roczniki i Kwartalniki Orońskie wydawane przez Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
Polskie i zagraniczne magazyny dotyczące sztuki: Exit, Format, Opcje, Arteon, Flash Art, Art in America, Sculpture, itp.
Katalogi prac artystów
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Umie operować ciałem oraz w sposób naturalny i świadomy traktować je jako narzędzie w działaniach artystycznych jak i w sztuce performance i działaniach pedagogicznych [_U_1] |
ART_U10 [2/5] |
Zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami związanymi z rzeźbą i artystycznymi działaniami w przestrzeni [_W_1] |
ART_W03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Działalność praktyczna [_w_1] | Sprawdzenie, czy poprzez realizacje zadanych ćwiczeń student prezentuje poszerzone umiejętności w posługiwaniu się narzędziami używanymi w procesie rzeźbiarskim, umiejętności oparte o kreowanie sytuacji artystycznych w przestrzeni w odniesieniu do jej specyfiki oraz warunków (instalacja), wykorzystując w tym celu również ekspresję własnego ciała |
_U_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
warsztat [_fs_1] | Studenci doskonalą swoje umiejętności rzeźbiarskie, poprzez realizacje płaskorzeźby wykonanej w glinie, na jeden z dwóch zaproponowanych tematów:
a) portret
b) martwa natura
Do obu tych ćwiczeń niezbędne będą szkice wykonane z natury. Powszechnie uważa się, że realizacja płaskorzeźby jest trudniejsza niż realizacja rzeźby pełnej, ponieważ opiera się ona na sugestii przestrzeni, umiejętności oddania wrażenia głębi na jak najbardziej płaskiej powierzchni. Wybrana połowa płaskorzeźb zostanie odlana w gipsie przez całą grupę i poddana patynie. |
30 | Przedmiot w sztuce. Poprzez dobór odpowiednich przedmiotów z własnego otoczenia student ma za zadanie stworzyć zwarty komunikat artystyczny, uwzględniając zarówno charakter pojedynczych przedmiotów, ich wzajemne relacje, odległości, jak też rozłożenie w odpowiednio dobranej przestrzeni, oświetlenie itd. Następnie poprzez dodanie jeszcze jednego elementu - przedmiotu zmienić definitywnie charakter poprzedniego układu. Realizację poprzedzają korekty szkiców koncepcyjnych oraz projektów. |
20 |
Działalność praktyczna [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |