Seminarium - dyplomowy projekt arteterapeutyczny 2
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2020

Nazwa modułu: | Seminarium - dyplomowy projekt arteterapeutyczny 2 |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_SPROJ_12_2 |
Kod programu: | W3-S1AR19.2020 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 13 |
Opis: | Moduł jest kontynuacją części I realizowanej w poprzednim semestrze. Koncentruje się na finalizacji projektu i badań podjętych w działaniu praktycznym. Ma przygotować do publicznej prezentacji artystycznej, bądącej zwieńczeniem estetycznego wymiaru dyplomu. Poświęcone jest też sformułowaniu tekstu pracy dyplomowej, będącej konceptualizacją badań arteteraputycznych prowadzonych symultanicznie z projektem.
Finałem zajęć modułu jest opracowanie prezentacji multimedialnej i dokumentacji prac będących efektem dyplomowego projektu terapeutycznego.
Projekt dyplomowy połączony jest z realizowanymi Praktykami terenowymi – dyplomowymi (VI sem).
|
Wymagania wstępne: | Zaliczenie I semestru seminarium |
Literatura podstawowa: | Albumy konkursów i wystaw graficznych, rysunkowych, m.in.: Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, Figurama, Międzynarodowy Festiwal Rysunku Współczesnego we Wrocławiu
Arteterapia w medycynie i edukacji, red. Wiesław Karolak, Barbara Kaczorowska, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, Łódź 2008
Arteterapia: od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych, red. Wiesław Karolak, Barbara Kaczorowska, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2011
Arteterapie: język wizualny w terapiach twórczości i sztuce, Wiesław Karolak, Difin, Warszawa 2014
Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, Olga Handford, Wiesław Karolak, Wyd. 2 zm., Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009
Czytając, Józef Czapski, ZNAK, 1990
Drżące ciała. Rozmowy z artystami, Artur Żmijewski, Wydawnictwo: Krytyki Politycznej, I wydanie 2007, II wydanie 2008
Inne obrazy. Oko, widzenie, sztuka. Od Albertiego do Duchampa, Maria Poprzęcka, Słowo/Obraz Terytoria, Sopot 2009
Koszarowa 17. Grafika w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Akademia Sztuk Pięknych, Katowice 2008
Miesięczniki i kwartalniki artystyczne, m.in.: Szum, Arteon, Format, Notes Na 6 Tygodni, Opcje, Art&Business
Myśleć jak Leonardo da Vinci, Michael J. Gelb, Rebis Dom Wydawniczy, 2010
O fotografii, Susan Sontag, Wydawnictwo: Karakter, 2009
Patrząc (notatki artystyczne), Józef Czapski, ZNAK, 2004
Przeciąg, Anda Rottenberg, Open Art Projects, Warszawa 2009
Rysunek w arteterapiach, twórczości i sztuce, Wiesław Karolak, Difin, Warszawa 2015
Strony internetowe: w/w miesięczników i kwartalników artystycznych, Stowarzyszenia Międzynarodowego Triennale Grafiki, Polish Printmaking
Sztuka patrzenia, Maria Poprzęcka, Stentor, 2003
Tadeusz Różewicz Zofia i Jerzy Nowosielscy Korespondencja, praca zbiorowa, Wydawnictwo: Literackie, 2009
Zabawa (z) przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii, Olga Handford, Wiesław Karolak, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, Łódź 2008
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wykorzystuje wyobraźnię w działaniach terapeutycznych w obszarze różnych technik multidyscyplinarnych. Okazuje wrażliwość i emocjonalność, potrafi działać intuicyjnie w realizacji projektów terapeutycznych [_K_1] |
ART_K06 [5/5] |
Posiada umiejętności językowe i z zakresu nowych technologii w zakresie niezbędnym dla przygotowania pracy dyplomowej [_U_1] |
ART_U08 [4/5] |
Student w wyniku działania praktycznego posiada umiejętność tworzenia i realizowania własnych projektów artystycznych opartych głównie na działaniach multidyscyplinarnych oraz dysponowania umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażania [_U_2] |
ART_U09 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin dyplomowy [_w_1] | Sprawdzenie poszerzonej wiedzy dotyczącej arteterapii, jej technik skonfigurowanych z innymi dyscyplinami sztuki oraz związanych z nimi narzędzi stosowanych w terapiach artystycznych w realizowanym dyplomowym projekcie terapeutycznym.
Udział w dyskusji, opartej na krytycznej analizie, na temat zrealizowanych dyplomowych projektów terapeutycznych – własnych i pozostałych studentów.
Ocena końcowa będzie wypadkową analizowanego projektu dyplomowego, pracy dyplomowej i egzaminu ustnego z zakresu tematyki studów (zgodnie z zapisem w programie studiów na kierunku arteterapia)
|
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
seminarium [_fs_1] | Indywidualne korekty dyplomowego projektu terapeutycznego
dyskusja, strategia poszukująca.
Analiza pisemnej pracy dyplomowej, skoncetrowana na ustaleniach metodologicznych zainicjowanych w trakcie proseminarium z metodologia badań (na semestrze 3 i 4) i wdrożonych w projekcie |
30 | Finalizacja dyplomowego projektu terapeutycznego i przygotowanie się do dyskusji nad nim.
Przygotowanie pracy dyplomowej stanowiącej konceptualizaję projektu.
Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego |
295 |
Egzamin dyplomowy [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |