Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2020

Nazwa modułu: Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia
Kod modułu: S1_AR_PRAU
Kod programu: W3-S1AR19.2020
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki samodzielnemu prowadzeniu zajęć zaplanowanych przez studentów wraz z opiekunem (nauczycielem akademickim) w wybranej przez siebie placówce rehabilitacyjnej, reedukacyjnej, terapeutycznej czy pomcowej, w której realizowane są programy arteterapeutyczne. Student opanowuje praktyczne umiejętności łacząć wiedzę zdobytą z zakresu podstaw teoretycznych arteterapii z metodyką. Realizuje projekty artystyczne przez siebie przygotowane, z uwzględnieniem interdyscyplinarnego łączenia mediów artystycznych
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu Podstawy teoretyczne arteterapii z metodyką oraz praktyk asystenckich
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Odwołując się do podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej dla kierunku, potrafi posługiwać się technikami i narzędziami odpowiednimi do stosowanej terapii sztuką [_U_1]
ART_U02 [3/5]
Umie zastosować działania arteterapeutyczne posługując się integralnie muzyką, sztukami wizualnymi, dramą, literaturą, i ekspresją ruchową [_U_2]
ART_U13 [3/5]
Potrafi analizować motywy i wzory ludzkiego zachowania się, uczy się diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych [_U_3]
ART_U18 [3/5]
Wie, jakie znaczenie ma pedagogika w terapiach artystycznych [_W_1]
ART_W04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Raport z praktyk [_w_1]
Student stara się podjąć diagnozę sytuacji terapeutycznej i podejmuje się dokonania pogłębionej analizy relacji jaką nawiązuje z pacjentem/pensjonariuszem/wychowankiem. Istotnym elementem jest stalenie zakresu własnych możliwości artystcznych, będących medium działań terapeutycznych. Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące przebiegu swoich zajęć, stara się wykazać ich słabe i mocne punkty.
_U_3
Dokumentacja projektów [_w_2]
Dokumentacja zawiera dane z wdrożenia projektu, faz wykonawczych, aktywności uczestników. Składa się na nią prezentacja wytworów i interpretacja estetyczna dokonana przez studenta. W dokumentacji należy odnotować wszystkie media: muzykę, obraz, instalację, ruch. Finałem jest opis dokonany z perspektywy terapii i pedagogiki
_U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [_fs_1]
Prowadzący nauczyciel akademicki konsultuje każdy element projektów realizowanych podczas praktyk, stając się niejako superwizorem terapeutycznych poczynań studenta. Pozostawia mu jednak dużo swobody w warstwie estetycznego komponowania zajęć.
60
Przygotowuje projekty artystyczne do realizacji w placówce praktyk. Analizuje relację terapeutyczną.
40 Raport z praktyk [_w_1] Dokumentacja projektów [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)