Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Field of study: Art Therapy
Programme code: W3-S1AR19.2020

Module name: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania |
---|---|
Module code: | S1_AR_BPRW_33 |
Programme code: | W3-S1AR19.2020 |
Semester: | winter semester 2020/2021 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Opanowanie i zrozumienie przez studentów biologicznego podłoża procesów rozwojowych na poziomie ustrojowym i narządowym, ich uwarunkowań oraz wynikających stąd możliwości i ograniczeń działań terapeutycznych jest celem modułu. Zagadnienia merytoryczne skoncentrowane zostaną na następujących kwestiach: składnikach i hierarchicznej budowie organizmu; biologicznych koncepcjach człowieka i ich konsekwencjach dla terapii; determinującej roli gametogenezy; rozwoju biologicznym i jego periodyzacji oraz charakterystyce poszczególnych okresów rozwojowych i czynnikach rozwoju |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | Jarygin W.N., Biologia : podręcznik dla studentów kierunków medycznych, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2003
Wolański N., Rozwój biologiczny człowieka : podstawy auksologii, gerontologii i promocji zdrowia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012 |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania biomedycznych wzorów ludzkiego zachowania się w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej i terapeutycznej [_U_1] |
ART_U18 [1/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie somatycznym i fizjologicznym [_W_1] |
ART_W16 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Kolokwium pisemne [_w_1] | Kolokwium obejmie wszystkie zagadnienie teoretyczne, jakie student powinien opanować podczas wykładów oraz w wyniku uczestnictwa w prezentacji referatów |
_U_1 |
Referat [_w_2] | Praca przygotowana w oparciu o analizę i krytyczna interpretację literatury podmiotowej |
_U_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [_fs_1] | Wykład z prezentacją multimedialną |
15 | analiza literatury dotyczącej problematyki
przedmiotu; przyswojenie przez studenta zakresu pojęć związanych z ontogenezą |
10 |
Kolokwium pisemne [_w_1] |
practical classes [_fs_2] | Prezentacja przygotowanej przez siebie analizy literatury przedmiotu w formie referatu |
15 | Przygotowanie referatu ze wskazanje lietraury przedmiotu, przygotowanie się do dyskusji na temat referowanych prac |
10 |
Referat [_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |