Media: moduł do wyboru 2 (narracje medialne - wybór / projektowanie gier 2)
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S2FA19.2020

Nazwa modułu: | Media: moduł do wyboru 2 (narracje medialne - wybór / projektowanie gier 2) |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-KM-S2-M2-MW-2 |
Kod programu: | W1-S2FA19.2020 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Kurs ma formę zajęć autorskich i jest modułem do wyboru: studenci wybierają konkretny kurs spośród kilku propozycji kursów dotyczących różnorodnych narracji medialnych. Celem modułu jest prezentacja wybranych stanowisk teoretycznych i krytycznych podejmujących tematykę narracyjnych form medialnych, oraz przede wszystkim praktyczny instruktaż projektowania i tworzenia autorskich projektów, których forma, kształt i zakres są uzależnione od wyboru studentów. Szczegółowy wybór kursów uwzględnia każdorazowo kurs z zakresu projektowania gier oraz kurs z zakresu ogólniejszych praktyk medialnych. Studenci poznają współczesne praktyki i techniki tworzenia narracji medialnych oraz uczą się obsługi narzędzi twórczych wykorzystywanych w pracy z wybranymi formami medialnymi/ projektowaniem gier. Studenci kształcą również umiejętności twórczej analizy mediów, zawartych w nich narracji i sposobów przedstawień tychże, oraz procesów kulturowych, toczących się wokół praktyk medialnych, wyrażając je w sposób twórczy – w formie własnych projektów autorskich. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi pracować w zespole przygotowującym grupowe projekty multimedialne, przyjmując w nim różne role [KM-S2-M2-MW-2_K_1] |
FA2_K02 [2/5] |
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem projektu multimedialnego oraz konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [KM-S2-M2-MW-2_K_2] |
FA2_K01 [3/5] |
potrafi dokonywać analizy współczesnych i historycznych form narracji medialnych, wyrażając tę analizę w sposób kreatywny we własnych projektach twórczych [KM-S2-M2-MW-2_U_1] |
FA2_U01 [2/5] |
projektuje i realizuje oryginalne narracje medialne, takie jak podcast, vlog, formy narracji transmedialnej, projekty franczyzy medialnej, elementy projektu gier cyfrowych, potrafi stworzyć spójny i poprawny technicznie projekt, uwzględniający wybrane założenia twórcze i potrafi samodzielnie wykonywać zadania z zakresu projektowania i produkcji narracji medialnych uzależnione od treści szczegółowych wybranego kursu [KM-S2-M2-MW-2_U_2] |
FA2_U06 [3/5] |
potrafi obsługiwać oprogramowanie specjalistyczne oraz inne narzędzia wykorzystywane przy projektowaniu wybranych produkcji medialnych [KM-S2-M2-MW-2_U_3] |
FA2_U06 [2/5] |
zna stanowiska teoretyczne podejmujące tematykę znaczenia narracji medialnych we współczesnym świecie i współczesnej humanistyce, a także zna terminologię stosowaną w opisie i analizie form medialnych o potencjale narracyjnym, w tym gier cyfrowych [KM-S2-M2-MW-2_W_1] |
FA2_W02 [2/5] |
rozumie teoretyczne aspekty najważniejszych współczesnych praktyk twórczych dotyczących narracji medialnych, w tym również gier cyfrowych [KM-S2-M2-MW-2_W_2] |
FA2_W08 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
prezentacja [KM-S2-M2-MW-2_w_1] | Prezentacja wykonana przez studentów sprawdzająca umiejętności analizy zjawisk i procesów dotyczących praktyk medialnych oraz opanowanie terminologii, znajomość tekstów krytycznych i stanowisk podejmujących tematykę znaczenia różnorodnych form medialnych. Prezentacja może dotyczyć krytycznych aspektów własnego projektu narracji medialnej/ gry. |
KM-S2-M2-MW-2_U_1 |
Projekt multimedialny [KM-S2-M2-MW-2_w_2] | Prace zespołowe i indywidualne sprawdzające umiejętności projektowania i wykonania autorskich i grupowych projektów narracji medialnych, których kształt uzależniony jest od wyboru studentów. |
|
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [KM-S2-M2-MW-2_w_3] | Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych. |
KM-S2-M2-MW-2_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [KM-S2-M2-MW-2_fs_1] | Ćwiczenia laboratoryjne wykorzystujące techniki audiowizualne
Dyskusja stymulowana przez wykładowcę
Prace w zespołach nad autorskimi projektami |
30 | - Przygotowanie prezentacji
- Praca nad zespołowym projektem narracji medialnej |
40 |
prezentacja [KM-S2-M2-MW-2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |