Media: moduł do wyboru 2 (narracje medialne - wybór / projektowanie gier 2) Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S2FA19.2020

Nazwa modułu: Media: moduł do wyboru 2 (narracje medialne - wybór / projektowanie gier 2)
Kod modułu: W1-FA-KM-S2-M2-MW-2
Kod programu: W1-S2FA19.2020
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Kurs ma formę zajęć autorskich i jest modułem do wyboru: studenci wybierają konkretny kurs spośród kilku propozycji kursów dotyczących różnorodnych narracji medialnych. Celem modułu jest prezentacja wybranych stanowisk teoretycznych i krytycznych podejmujących tematykę narracyjnych form medialnych, oraz przede wszystkim praktyczny instruktaż projektowania i tworzenia autorskich projektów, których forma, kształt i zakres są uzależnione od wyboru studentów. Szczegółowy wybór kursów uwzględnia każdorazowo kurs z zakresu projektowania gier oraz kurs z zakresu ogólniejszych praktyk medialnych. Studenci poznają współczesne praktyki i techniki tworzenia narracji medialnych oraz uczą się obsługi narzędzi twórczych wykorzystywanych w pracy z wybranymi formami medialnymi/ projektowaniem gier. Studenci kształcą również umiejętności twórczej analizy mediów, zawartych w nich narracji i sposobów przedstawień tychże, oraz procesów kulturowych, toczących się wokół praktyk medialnych, wyrażając je w sposób twórczy – w formie własnych projektów autorskich.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi pracować w zespole przygotowującym grupowe projekty multimedialne, przyjmując w nim różne role [KM-S2-M2-MW-2_K_1]
FA2_K02 [2/5]
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem projektu multimedialnego oraz konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [KM-S2-M2-MW-2_K_2]
FA2_K01 [3/5] FA2_K05 [2/5]
potrafi dokonywać analizy współczesnych i historycznych form narracji medialnych, wyrażając tę analizę w sposób kreatywny we własnych projektach twórczych [KM-S2-M2-MW-2_U_1]
FA2_U01 [2/5] FA2_U05 [1/5] FA2_U06 [2/5]
projektuje i realizuje oryginalne narracje medialne, takie jak podcast, vlog, formy narracji transmedialnej, projekty franczyzy medialnej, elementy projektu gier cyfrowych, potrafi stworzyć spójny i poprawny technicznie projekt, uwzględniający wybrane założenia twórcze i potrafi samodzielnie wykonywać zadania z zakresu projektowania i produkcji narracji medialnych uzależnione od treści szczegółowych wybranego kursu [KM-S2-M2-MW-2_U_2]
FA2_U06 [3/5]
potrafi obsługiwać oprogramowanie specjalistyczne oraz inne narzędzia wykorzystywane przy projektowaniu wybranych produkcji medialnych [KM-S2-M2-MW-2_U_3]
FA2_U06 [2/5]
zna stanowiska teoretyczne podejmujące tematykę znaczenia narracji medialnych we współczesnym świecie i współczesnej humanistyce, a także zna terminologię stosowaną w opisie i analizie form medialnych o potencjale narracyjnym, w tym gier cyfrowych [KM-S2-M2-MW-2_W_1]
FA2_W02 [2/5] FA2_W05 [1/5]
rozumie teoretyczne aspekty najważniejszych współczesnych praktyk twórczych dotyczących narracji medialnych, w tym również gier cyfrowych [KM-S2-M2-MW-2_W_2]
FA2_W08 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [KM-S2-M2-MW-2_w_1]
Prezentacja wykonana przez studentów sprawdzająca umiejętności analizy zjawisk i procesów dotyczących praktyk medialnych oraz opanowanie terminologii, znajomość tekstów krytycznych i stanowisk podejmujących tematykę znaczenia różnorodnych form medialnych. Prezentacja może dotyczyć krytycznych aspektów własnego projektu narracji medialnej/ gry.
KM-S2-M2-MW-2_U_1 KM-S2-M2-MW-2_U_2 KM-S2-M2-MW-2_U_3 KM-S2-M2-MW-2_W_1 KM-S2-M2-MW-2_W_2
Projekt multimedialny [KM-S2-M2-MW-2_w_2]
Prace zespołowe i indywidualne sprawdzające umiejętności projektowania i wykonania autorskich i grupowych projektów narracji medialnych, których kształt uzależniony jest od wyboru studentów.
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [KM-S2-M2-MW-2_w_3]
Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych.
KM-S2-M2-MW-2_K_1 KM-S2-M2-MW-2_K_2 KM-S2-M2-MW-2_U_1 KM-S2-M2-MW-2_U_2 KM-S2-M2-MW-2_U_3 KM-S2-M2-MW-2_W_1 KM-S2-M2-MW-2_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [KM-S2-M2-MW-2_fs_1]
Ćwiczenia laboratoryjne wykorzystujące techniki audiowizualne Dyskusja stymulowana przez wykładowcę Prace w zespołach nad autorskimi projektami
30
- Przygotowanie prezentacji - Praca nad zespołowym projektem narracji medialnej
40 prezentacja [KM-S2-M2-MW-2_w_1] Projekt multimedialny [KM-S2-M2-MW-2_w_2] Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [KM-S2-M2-MW-2_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)