Rytmikoterapia 2/TM
Field of study: Music Education
Programme code: 13-S2EM12.2014

Module name: | Rytmikoterapia 2/TM |
---|---|
Module code: | 13-EM-TM-S2-RYT2 |
Programme code: | 13-S2EM12.2014 |
Semester: | summer semester 2014/2015 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Zajęcia w ramach modułu Rytmikoterapia 2 są kontynuacją realizacji wybranych zagadnień związanych z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a
i rozległymi możliwościami jej wykorzystania w działaniach terapeutycznych, szczególnie w zakresie muzykoterapii aktywnej stosowanej na rzecz osób niepełnosprawnych. W ramach modułu przewiduje się także zapoznanie studenta z różnymi możliwościami korelowania metody rytmiki z wybranymi metodami, koncepcjami i technikami wykorzystywanymi w terapii poprzez muzykę i/lub ruch.
|
Prerequisites: | Wymagana wiedza ogólna z zakresu: zasad muzyki (rytm muzyczny, metrum muzyczne, zjawiska rytmiczno-metryczne), form muzycznych (pojęcie formy muzycznej, systematyka form muzycznych, elementy dzieła muzycznego, elementarne współczynniki formy) i historii muzyki (epoki, style, kierunki, techniki) oraz realizacja efektów kształcenia modułów: Rytmikoterapia 1, Teoretyczne podstawy muzykoterapii 1, Podstawy arteterapii 1. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę, dotyczącą metody wychowania muzycznego E. Jaques-Dalcroze’a oraz jej usytuowania
w działaniach edukacyjnych i terapeutycznych.
[13-EM-TM-S2-RYT2_1] |
K_W14 [4/5] |
Ma umiejętność tworzenia zajęć z zakresu muzykoterapii aktywnej z wykorzystaniem założeń, idei, celów i zadań metody rytmiki Jaques-Dalcroze’a oraz potrafi je umiejscowić w procesie terapeutycznym prowadzonym na rzecz osób niepełnosprawnych w różnego rodzaju placówkach pozaszkolnych [13-EM-TM-S2-RYT2_2] |
K_U16 [4/5] |
Umie organizować i realizować działania muzykoterapeutyczne oparte na metodzie Jaques-Dalcroze’a, korelując je z innymi zajęciami prowadzonymi w placówkach pozaszkolnych. [13-EM-TM-S2-RYT2_3] |
K_U06 [4/5] |
Dysponuje umiejętnością realizowania działań muzykoterapeutycznych stanowiących kompilację metody rytmiki
z innymi metodami, koncepcjami i technikami znajdującymi zastosowanie w procesie psychoruchowego usprawniania człowieka niepełnosprawnego.
[13-EM-TM-S2-RYT2_4] |
K_U16 [4/5] |
Zna literaturę związaną z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a, a szczególnie z możliwościami jej wykorzystania
w edukacji i terapii.
[13-EM-TM-S2-RYT2_5] |
K_W03 [3/5] |
Ma potrzebę nieustannego doskonalenia się przez doświadczenie osobiste i potrafi je wykorzystać w działaniach muzykoterapeutycznych z zastosowaniem metody rytmiki, a służących stymulowaniu rozwoju osób niepełnosprawnych. [13-EM-TM-S2-RYT2_6] |
K_K02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium pisemne [RYT2_w_1] | sprawdzenie wiedzy związanej z terapeutycznymi możliwościami zastosowania rytmiki w działaniach edukacyjnych i terapeutycznych |
13-EM-TM-S2-RYT2_1 |
zaliczenie praktyczne [RYT2_w_2] | realizacja własnej koncepcji zajęć muzykoterapeutycznych, wykorzystujących elementy metody rytmiki, z jednoczesnym określeniem ich celowości i krytyczną analizą przeprowadzonych zajęć |
13-EM-TM-S2-RYT2_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [RYT2_fs_1] | - prezentacja z uwzględnieniem różnych sposobów realizacji ćwiczeń, znajdujących najczęstsze zastosowanie
w muzykoterapii aktywnej
w oparciu o metodę Jaques-Dalcroze’a;
- prezentacja możliwości korelowania metody rytmiki
z innymi metodami, koncepcjami, technikami stosowanymi w terapii poprzez muzykę i/lub ruch
|
15 | - aktywne, twórcze uczestnictwo w realizacji zadań z zakresu rytmikoterpii w celu doskonalenia własnych dyspozycji psychomotorycznych, umożliwiających efektywne prowadzenie zajęć
z wykorzystaniem metody;
- przegląd literatury dotyczącej metody rytmiki i jej terapeutycznych możliwości;
- przygotowanie opisu przykładowych zajęć wykorzystujących elementy metody rytmiki
|
60 |
kolokwium pisemne [RYT2_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |