Praktyka zawodowa po II roku Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Praktyka zawodowa po II roku
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-PZ2
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot przygotowuje do projektowania i realizowania zajęć edukacyjnych i terapeutycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (o różnym podłożu), w oparciu o znajomość potrzeb i możliwości dzieci i właściwą ich diagnozę; pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce; inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako terapeuty; przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny osób z niepełnosprawnością intelektualną i refleksji w działaniu oraz nad działaniem. Praktyka składa się z dwóch części: 1. Realizowana w placówce wybranej samodzielnie przez studenta. student sam decyduje w jakiej placówce realizuje te część praktyki i realizuje ją w okresie od czerwca do września. 2. Realizowana w placówce wskazanej przez opiekuna praktyk. Student wspólnie z opiekunem praktyk ustala placówkę, w której będzie realizowana praktyka i realizuje ją samodzielnie w okresie od października do lutego. Warunkiem uzyskania zaliczenia z praktyk jest przedłożenie dokumentacji z obu części praktyki opiekunowi praktyki do końca I semestru drugiego roku studiów, na co składa się 90 godzin pracy własnej studenta w ramach praktyki.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzenia swojej wiedzy. [_K_1]
KN_K06 [4/5]
Student potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli (E.3K.U2) [_U_1]
KN_U01 [3/5]
Potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym podczas dyżurów na przerwach międzylekcyjnych i zorganizowanych wyjść grup uczniowskich (E.3K.U3) [_U_2]
KN_U06 [4/5]
Student potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych (E.3K.U4) [_U_3]
KN_U05 [4/5]
Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk (E.3K.U5). [_U_4]
KN_U06 [3/5]
Student zna i rozumie organizacje, statut i plan pracy przedszkola lub szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny (E.3K.W2) [_W_1]
KN_W10 [3/5]
Zna i rozumie zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi (E.3K.W3) [_W_2]
KN_U06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dokumentacja z praktyki [_w_1]
Studenci przedkładają opiekunowi praktyk w uczelni: - opinię o studencie realizującym praktykę, uzupełnioną przez opiekuna praktyki w placówce; - dziennik praktyk poświadczony podpisem opiekuna praktyki w placówce z dokładnymi zapisami odnośnie codziennych działań na praktyce ( w tym notatki z obserwacji zajęć wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami i ich krytyczną analizą). - raport z przebiegu praktyki zawodowej.
_K_1 _U_1 _U_2 _U_3 _U_4 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [fns_1]
Ćwiczenia terenowe: studenci odbywają praktykę wakacyjną w wybranej przez siebie placówce
45
Obserwacja zajęć terenowych oraz czynne włączenie się do aktywnego uczestnictwa, pomocy osobom niepełnosprawnym oraz mającym trudności edukacyjne.
5 dokumentacja z praktyki [_w_1]
praktyka [fns_2]
Ćwiczenia terenowe (śródroczne): studenci odbywają praktykę we wskazanych przez opiekuna praktyk miejscach.
45
Obserwacja zajęć terenowych oraz czynne włączenie się do aktywnego uczestnictwa, pomocy osobom niepełnosprawnym oraz mającym trudności edukacyjne.
5 dokumentacja z praktyki [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)