Metodyka konstruowania programów terapeutycznych, wychowawczych i edukacyjnych
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S1PE19.2020

Module name: | Metodyka konstruowania programów terapeutycznych, wychowawczych i edukacyjnych |
---|---|
Module code: | W6-PE-KT-S1-B2.MKP |
Programme code: | W6-S1PE19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności związane z metodyką konstruowania programów terapeutycznych, wychowawczych i profilaktycznych, ze szczególnym uwzględnieniem adresatów tych programów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, wykluczonych i marginalizowanych. Główne zagadnienia poruszane na zajęciach dotyczą rodzajów programów w edukacji i wsparciu , w tym programów profilaktyczno-wychowawczych w edukacji, programów profilaktycznych, indywidualnych programów profilaktyczno-wychowawczych, zasad ich konstruowania i warunków ich przeprowadzania. Efekty uczenia się będą weryfikowane poprzez ocenę projektów skonstruowanych programów przez studentów. |
Prerequisites: | Podstawy pedagogiki specjalnej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne. [_K_1] |
KN_K03 [4/5] |
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych w celu konstruowania adekwatnych programów [_U_1] |
K_U02 [3/5] |
Potrafi konstruować i prowadzić zajęcia w grupie zróżnicowanej, indywidualizować zadania, dostosowywać treści i metody do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [_U_2] |
KN_U07 [4/5] |
Potrafi wdrażać efektywne programy zwiększające umiejętności poznawcze i kompetencje społeczne uczniów oraz programy poprawiające integrację rówieśnicza uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [_U_3] |
KN_U08 [3/5] |
Student zna i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć - zgodne z wybranym zakresem pedagogiki specjalnej, ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej. [_W_1] |
K_W16 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
projekt zespołowy [_w_1] | zespołowy projekt programu profilaktycznego z praktycznym wdrożeniem |
_K_1 |
Projekt indywidualny [_w_2] | Projekt indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [fs_1] | metody praktyczne, metody poglądowe, metody aktywizujące |
30 | student przeprowadza kwerendę źródłową literatury przedmiotu, przygotowuje wybrane zagadnienia o charakterze praktycznym i teoretycznym , przygotowuje i przeprowadza projekt grupowy oraz zdaje z niego relację, przygotowuje i prezentuje projekt indywidualny |
70 |
projekt zespołowy [_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |