Profilaktyka psychopedagogiczna specyficznych trudnosci w uczeniu się Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Profilaktyka psychopedagogiczna specyficznych trudnosci w uczeniu się
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-E2.PPSTU
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności z zakresu działań profilaktycznych mających na celu zapobieganie powstawaniu specyficznych trudności w uczeniu się. Zapoznanie studenta z diagnostyką dzieci z grupy ryzyka, rozpoznawaniem symptomów mogących wskazywać na ewentualne trudności dziecka w nauce i projektowanie działań zaradczych. . Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia (E.2K.K1) [_K_1]
KN_K02 [2/5]
analizować pedagogiczne postępowanie diagnostyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; analizować i tworzyć dokumentację diagnostyczną dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (E.2K.U1) [_U_1]
KN_U04 [3/5]
potrafi planować i realizować działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; wykorzystywać warsztat terapeuty pedagogicznego (E.2K.U3) [_U_2]
KN_U08 [3/5]
Student zna pedagogiczne postępowanie diagnostyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (E.2K.W1) [_W_1]
KN_W05 [5/5]
zna i rozumie działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się, warsztat terapeuty pedagogicznego, sposób konstruowania i ewaluacji indywidualnych i grupowych planów korekcyjno-kompensacyjnych zgodnie z zasadami i normami etycznymi(E.2K.W3) [_W_2]
KN_W08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt grupowy [_w_1]
Projekt zakładający diagnozę sytuacji dziecka z grupy ryzyka oraz zaplanowanie działań profilaktycznych zaplanowanych w ramach skonstruowanego programu korekcyjno-kompensacyjnego
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [fns_1]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków)
30
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do projektu grupowego
20 projekt grupowy [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)