Metodyka socjoterapii cz.2
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2020

Module name: | Metodyka socjoterapii cz.2 |
---|---|
Module code: | W6-PE-SR-N1-MS.2 |
Programme code: | W6-N1PE19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Przedmiot Metodyka socjoterapii cz. II ma umożliwić studentom nabycie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji wobec konstruowania zajęć i programów socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży w oparciu o potrzeby rozwojowe danej grupy wiekowej, a także charakter zaburzenia, ich przeprowadzania oraz analizowania poszczególnych przypadków. Studenci zostaną zapoznani ze specyfiką tworzenia i przeprowadzania zajęć socjoterapeutycznych z dziećmi i młodzieżą przejawiającą trudności w komunikacji (przebieg zajęć, metody wspomagające), z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami hiperkinetycznymi, grupą posiadającą trudności w uczeniu się, sprawiającą kłopoty wychowawcze, z dziećmi i młodzieżą przejawiającą zachowania agresywne, uzależnioną od środków psychoaktywnych, lub zagrożoną uzależnieniem, z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie, będącymi ofiarami przemocy, a także dziećmi i młodzieżą korzystającą z świetlic socjoterapeutycznych. Studenci nabędą również wiedzę dotycząca opracowania indywidualnych planów terapii, umiejętność analizowania źródeł doświadczeń korekcyjnych oraz przebiegu procesu socjoterapeutycznego. |
Prerequisites: | Zalecane: realizacja efektów kształcenia modułów: Podstawy socjoterapii, Psychopatologia dzieci i młodzieży, Podstawy psychologii społecznej i rozwojowej, Warsztat rozwoju umiejętności interpersonalnych. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem (E.1R.K1.) [_K_1] |
KN_K01 [4/5] |
jest gotów do okazywania empatii uczniom lub wychowankom potrzebującym wsparcia i pomocy (E.2R.K1.) [_K_2] |
KN_K05 [5/5] |
jest gotów do współpracy z nauczycielami lub terapeutami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [_K_3] |
KN_K03 [4/5] |
potrafi analizować proces terapeutyczny dzieci i młodzieży z wybranymi zaburzeniami zachowania i emocji wobec ich potencjałów i deficytów (E.1R.U1.);potrafi konstruować cele socjoterapeutyczne w odniesieniu do potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, charakteru zaburzenia oraz środowiska wychowawczo-resocjalizującego (E.1R.U4.) [_U_1] |
KN_U04 [4/5] |
Potrafi projektować i prowadzić działania socjoterapeutyczne, a także wzmacniać źródła doświadczeń korekcyjnych również, pracując w zespole pedagogów, specjalistów, nauczycieli [_U_2] |
KN_U10 [5/5] |
student zna specyfikę pracy socjoterapeutycznej z wybranymi zaburzeniami zachowania i emocji kontekście określania deficytów i potencjałów dzieci i młodzieży (E.1R.W2.); zna i rozumie rozwijanie poszczególnych celów socjoterapeutycznych w odniesieniu do potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, jak i charakteru placówki resocjalizacyjnej i działań podejmowanych w środowisku otwartym (E.1R.W4.) [_W_1] |
KN_W09 [5/5] |
ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań socjoterapeutycznych oraz o źródłach doświadczeń korekcyjnych (E.1R.W1.) [_W_2] |
KN_W05 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium [_w_1] | sprawdzenie znajomości poziomu opanowania treści teoretycznych ćwiczeń |
_W_1 |
ocena – aktywny udział na zajęciach [_w_2] | uczestnictwo i realizacja (grupowa, indywidualna) zadań podczas zajęć |
_K_1 |
projekt grupowy [_w_3] | sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji studentów w zakresie opracowania programu socjoterapeutycznego dla wybranej grupy wiekowej i charakteru zaburzenia, koncentrującego się na wspieraniu rozwoju, kształtowaniu umiejętności społecznych, wzmacnianiu czynników chroniących dzieci i młodzieży |
_K_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [fns_1] | Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem klasycznych metod problemowych (metoda przypadków, sytuacyjna, gry dydaktyczne, giełda pomysłów) oraz metod praktycznych (metoda projektów). Na zajęciach analizowane są również teksty odnoszące się do omawianych zagadnień. |
30 | Opracowanie lektury do dyskusji wraz z teoretycznym przygotowaniem się do uczestnictwa w grach dydaktycznych, ćwiczeniach opierających się na metodach przypadków, sytuacyjnych itp. Opracowanie programu socjoterapeutycznego dla wybranej grupy wiekowej i charakteru zaburzenia, koncentrującego się na wspieraniu rozwoju, kształtowaniu umiejętności społecznych, wzmacnianiu czynników chroniących dzieci i młodzieży. |
70 |
kolokwium [_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |