Metody terapii specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Metody terapii specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-E2.MTTCP
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł przedmiotu umożliwia zdobycie wiedzy z rodzajów i przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Treści realizowane w module skupiają się na zagadnieniach dotyczących zaburzeń słuchu fonematycznego i fonetycznego; zaburzeń percepcji wzrokowej; teoretycznych aspektach terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
-
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji [_K_1]
K_K01 [4/5] KN_K06 [4/5]
charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z dzieckiem z zaburzeniami czytania i pisania [_K_2]
KN_K05 [4/5]
posiada podstawową umiejętności planowania pracy, konstruowania terapii, właściwego prowadzenia dokumentacji [_U_1]
KN_U04 [3/5]
potrafi wykorzystywać pozyskaną elementarną wiedzę w celu optymalizacji działań skierowanych w stronę dziecka ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz w sposób precyzyjny wypowiadać się na ten temat [_U_2]
KN_U05 [3/5]
Student posiada elementarną wiedzę dotyczącą terminologii, podstawowych zagadnień, teoretycznych i praktycznych problemów oraz objawów zaburzeń u dzieci związanych z trudnościami w czytaniu i pisaniu [_W_1]
KN_W05 [4/5]
ma wiedzę z zakresu korekty, prawidłowego doboru metod pracy, rozwiązań metodycznych i ćwiczeń usprawniających procesy warunkujące opanowanie nauki czytania i pisania [_W_2]
K_W16 [3/5] KN_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy z zakresu korekty, prawidłowego doboru metod pracy, rozwiązań metodycznych i ćwiczeń usprawniających procesy warunkujące opanowanie nauki czytania i pisania
_W_1 _W_2
zajęcia projektowe [_w_2]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić opis koniecznych i potrzebnych działań terapeutycznych w odniesieniu do konkretnego przypadku z wykorzystaniem: ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych, programów indywidualnych, scenariuszy zajęć oraz konspektu
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [fns_1]
prowadzenie zajęć metodami problemowymi, metodami opartymi na działalności praktycznej metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, burza mózgów);
23
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia
77 kolokwium pisemne [_w_1] zajęcia projektowe [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)