Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych
Kod modułu: W6-PE-N1-C1.PPOU
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowa terminologią pedagogiki osób uzdolnionych, problematyką tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym rodzajów tychże uzdolnień i ich kierunku, metod diagnozowania i pracy oraz społecznego funkcjonowania osób z uzdolnieniami. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów ćwiczeń, a także pracy własnej studenta, obejmującej studia i analizę literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, przestrzega zasad tyki zawodowej pedagoga specjalnego [_K_1]
K_K08 [2/5] KN_K01 [2/5]
konstruuje i realizuje w ramach pracy indywidualnej projekt własnych działań rozwijających iw spierających , dobierając odpowiednie metody, treści i środki dydaktyczne, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z uzdolnieniami [_U_1]
KN_U07 [5/5]
posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób uzdolnionych, obejmującą terminologię i teorie [_W_1]
K_W13 [3/5]
posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji i terapii uczniów, w tym rozwoju uzdolnień i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [_W_2]
KN_W04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
kolokwium pisemne obejmujące znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego modułu
_W_1 _W_2
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
pisemne opracowanie projektu zajęć z uczniem z uzdolnieniami
_U_1
wytwory studentów- środki dydaktyczne [_w_3]
student przygotowuje bazę pomocy dydaktycznych oraz programów wspierających uczniów zdolnych
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, materiały poglądowe)
7
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego - kolokwium
13 zaliczenie pisemne [_w_1]
ćwiczenia [fns_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków), metody praktyczne (metody zadań wytwórczych)
7
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, opracowanie projektu zajęć z uczniem z uzdolnieniami oraz przygotowanie zadań
23 projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2] wytwory studentów- środki dydaktyczne [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)