Podstawy doradztwa zawodowego i edukacyjnego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy doradztwa zawodowego i edukacyjnego
Kod modułu: W6-PE-SR-S1-PDZE
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł przygotowuje studentów do rozpoznawania potrzeb rozwoju edukacyjnego i zawodowego dzieci, młodzieży i dorosłych niedostosowanych społecznie lub będących w procesie readaptacji społecznej. Szczególnie wskazuje na potrzebę elastyczności i uczenia się przez całe życie. Kształtuje umiejętności w zakresie doradztwa edukacyjnego i preorientacji zawodowej, a także umiejętności konstruowania dokumentów aplikacyjnych zgodnych z wymaganiami rynku pracy i prawa. Zna i rozumie szczególną sytuację podmiotów oddziaływań i rozumie rolę kwalifikacji oraz pracy w życiu każdego człowieka, kształtuje postawę etyczną i dąży do samodoskonalenia warsztatu pracy.
Wymagania wstępne:
brak wymagań
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student jest gotów do (B.2.K3). samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej, współpracy nad tworzeniem warsztatu metodycznego [_K_1]
K_K02 [4/5] K_K05 [4/5] KN_K07 [4/5]
Student potrafi (B.2.U5.) zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego; analizować i wdrożyć wiedzę metodyczną dotyczącą własnego wizerunku, aplikowania na rynku pracy, w kontekście pracy w instytucjach i organizacjach resocjalizacyjnych; potrafi tę wiedzę aplikować w odniesieniu do podmiotów oddziaływań resocjalizacyjnych [_U_1]
K_U07 [4/5] K_U11 [4/5] K_U13 [4/5] KN_U09 [3/5] KN_U10 [4/5] KN_U16 [4/5] KN_U17 [4/5]
Student zna i rozumie (B.2.W13.) doradztwo zawodowe: jako proces wspomagania ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjnozawodowej, metody i techniki określania potencjału ucznia; znaczenie przygotowania uczniów do samokształcenia, pracy nad własnym rozwojem oraz do aktywnego uczestnictwa w rynku pracy; pojęcia rynku edukacyjnego i rynku pracy, drogi rozwoju zawodowego; znaczenie uczenia się przez całe życie, szczególnie w kontekście pracy z osobami niedostosowanymi społecznie i wykluczonymi [_W_1]
K_W07 [3/5] K_W18 [5/5] KN_W01 [4/5] KN_W04 [3/5] KN_W10 [4/5] KN_W12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
sprawdzenie umiejętności doboru i wykorzystania danych zastanych w celu ukazania przejścia ścieżki kariery lub zmiany biografii zawodowej
_K_1 _W_1
dokumenty aplikacyjne [_w_2]
ocena umiejętności stworzenia poprawnych dokumentów aplikacyjnych na rynek pracy na własnym przykładzie
_U_1 _W_1
projekt zespołowy [_w_3]
stworzenie i prezentacja scenariusza zajęć w zakresie doradztwa zawodowego-edukacyjnego dla młodzieży lub dorosłych zgodnego z podstawą programową dla danego etapu edukacji
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
metody aktywizujące, praca z tekstem, metody poglądowe
15
przygotowanie merytoryczne do zajęć, analiza źródeł, przygotowanie wymaganych form weryfikacji efektów uczenia się
10 prezentacja [_w_1] dokumenty aplikacyjne [_w_2] projekt zespołowy [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)