Prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-E1.PAFU
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć jest poznanie prawnych aspektów postępowania wspierającego wobec ucznia z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się na terenie przedszkola, szkoły i poradni psychologiczno-pedagogicznej obejmujących trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu. Student w toku zajęć przyswoi informacje na temat regulacji prawnych organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. W toku zajęć podjęta zostanie analiza opinii i innych dokumentów ucznia z uwzględnieniem mocnych stron i trudności rozwojowych, na podstawie których określone zostaną zasady konstruowania planu działań wspierających dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania, matematyki oraz omówiona zostanie ocena efektywności udzielanego wsparcia i pomocy
Wymagania wstępne:
-
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Samodzielnie pogłębia wiedzę pedagogiczną [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5]
potrafi scharakteryzować miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw [_U_1]
KN_U01 [3/5]
Potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, postępowania wspierającego wobec tego ucznia w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej, analizować i interpretować prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się, analizować prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej [_U_2]
KN_U10 [3/5]
Student zna prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, postępowania wspierającego wobec tego ucznia w szkole i poradni psychologiczno- -pedagogicznej, a także prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w tym zakresie [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W14 [3/5] KN_W10 [3/5]
ma wiedzę na temat miejsca ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw [_W_2]
KN_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
potrafi scharakteryzować miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
metody asymilacji wiedzy, omówienie zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych, dyskusja
15
przygotowanie do zaliczenia, kwerenda literatury przedmiotu, analiza aktów prawnych i przygotowanie ich wykazu
60 praca pisemna [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)