Podstawy interwencji kryzysowej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy interwencji kryzysowej
Kod modułu: W6-PE-SR-N1-PIK
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł przygotowuje studentów w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej sytuacji kryzysowej, umiejętności rozróżnienia rożnego rodzaju kryzysów, w tym tych wymagających instytucjonalnego profesjonalnego reagowania. Szczególnie w sposób podstawowy kształtuje umiejętności stosowania technik i procedur pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi w kryzysie. Kształtuje postawy potrzeby współpracy ze specjalistami i instytucjami, potrafi wskazać instytucje zajmujące się profesjonalnie pomocą, a także zna obowiązki pracowników systemu oświaty w tym zakresie.
Wymagania wstępne:
psychologia, pedagogika
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student jest gotów do (B.2.K1.) okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy; szczególnie w sytuacji kryzysu [_K_1]
K_K04 [4/5] KN_K02 [4/5]
Student potrafii (E.2R.U2) analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, szczególnie podejmować i stosować procedury interwencji wobec osób w kryzysie [_U_1]
K_U09 [4/5] KN_U10 [4/5]
Zna i rozumie (E.2R.W2.) metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; szczególnie postępowanie wobec osób w kryzysie [_W_1]
K_W10 [3/5] K_W16 [4/5] KN_W05 [4/5]
Student zna i rozumie (B.1.W1.) podstawowe pojęcia psychologii: szczególnie kryzys, kryzys emocjonalny, sytuacja kryzysowa, etiologię kryzysów emocjonalnych, wskazówki do pracy z osobami w kryzysie [_W_2]
K_W04 [4/5] KN_W02 [4/5] KN_W14 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
weryfikacja stopnia znajomości procedur interwencji kryzysowej
_W_1 _W_2
ocena ciągła przygotowania do zajęć [_w_2]
sprawdzenie stopnia przygotowania do bieżących zajęć i ich realizacji w zakresie przygotowania merytorycznego i metodycznego
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [fns_1]
metody aktywizujące, praca z tekstem, pokaz
10
bieżące przygotowanie do zajęć w zakresie merytorycznym i metodycznym, kwerenda literatury
40 kolokwium [_w_1] ocena ciągła przygotowania do zajęć [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)