Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii
Kod modułu: W6-PE-SR-N1-PSU
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Program modułu: Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii zapoznaje studentów z wiedzą teoretyczną dotyczącą podstawowych aktów prawnych i ich interpretacji i zastosowania w działaniach resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych, organizacji profesjonalnej pomocy, podstaw bezpieczeństwa, a także sytuacji osób ze środowisk wykluczonych społecznie.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student jest gotów do (E.1R.K2. ) wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [_K_1]
K_K04 [4/5] K_K08 [4/5] KN_K05 [3/5]
student potrafii (E.1R.U5). analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagoga; prezentować instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym oraz główne organizacje pozarządowe uczestniczące w procesie resocjalizacji; wykorzystywać podstawy kryminologii z elementami wiktymologii; realizować pomoc rodzinie i poradnictwo wychowawczo-resocjalizacyjne. [_U_1]
KN_U02 [4/5] KN_U06 [4/5]
student zna i rozumie (E.1R.W5.) prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagoga: podstawy prawne funkcjonowania systemów resocjalizacji w perspektywie krajowej i międzynarodowej, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku zamkniętym; podstawy kryminologii z elementami wiktymologii; znaczenie organizacji pozarządowych w procesie resocjalizacji; zagadnienia pomocy rodzinie i poradnictwa wychowawczo-resocjalizacyjnego. [_W_1]
K_W06 [4/5] KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
egzamin pisemny
_W_1
ocena ciągła na zajęciach [_w_2]
ocena aktywności i realizacji pracy wskazanej na poszczególne zajęcia (analiza literatury, egzemplifikacja itp.
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns_1]
metody podające
10
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne
25 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [fns_2]
metody aktywizujące
10
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne
55 ocena ciągła na zajęciach [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)