Twórczy warsztat pedagoga Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Twórczy warsztat pedagoga
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-E2.TWP
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł przygotowuje studenta do: - nabycia podstawowych umiejętności terapeutycznych - rozróżniania relacji terapeutycznych - wykorzystywania w pracy z osobami niepełnosprawnymi kreatywności i twórczości własnej - refleksyjności na temat zawodu pedagoga specjalnego w kontekście możliwości i ograniczeń
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [_K_1]
KN_K01 [4/5] KN_K02 [5/5]
potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; [_U_1]
K_U11 [3/5] K_U13 [3/5] KN_U02 [3/5]
potrafi zaprojektować podstawowe zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [_U_2]
KN_U04 [5/5]
Student zna i rozumie formy aktywności dziecka, w tym naukę i zabawę; zagadnienia rozwoju zainteresowań, poszerzania autonomii i samodzielności [_W_1]
K_W03 [4/5]
zna cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi w przedszkolu i uczniami w szkole na różnych etapach edukacyjnych; istotę programu wychowawczego; zagadnienia edukacji zdrowotnej, bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i uczniów w szkole oraz poza nimi (zajęcia terenowe, wycieczki); potrzebę ochrony zdrowia dziecka, w tym zdrowia psychicznego; znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa i dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych [_W_2]
K_W01 [1/5] K_W17 [5/5] KN_W14 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt pisemny [_w_1]
stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
zaliczenie ustne [_w_2]
dyskusja panelowa – prezentacja własnego stanowiska dotyczącego etycznych aspektów pedagoga specjalnego oraz dylematów moralnych związanych pracą z dziećmi i uczniami
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [fs_1]
prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw osoby pedagoga specjalnego Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych
45
Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga”.
30 projekt pisemny [_w_1] zaliczenie ustne [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)