Podstawy pedagogiki osób ze spektrum autyzmu Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy pedagogiki osób ze spektrum autyzmu
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-C1.PPSA
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawową terminologią pedagogiki osób ze spektrum autyzmu, problematyką tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym specyfiki zaburzeń rozwojowych jakimi są zaburzenia ze spektrum autyzmu etiologii, metod diagnozowania i rewalidacji oraz społecznego funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń, a także pracy własnej studentów, obejmującej studia i analizę literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [_K_1]
K_K08 [2/5] KN_K01 [2/5]
konstruuje i realizuje w ramach pracy indywidualnej projekt własnych działań rewalidacyjnych, dobierając odpowiednie metody, treści i środki dydaktyczne, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze spektrum autyzmu [_U_1]
KN_U07 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń ze spektrum autyzmu [_W_1]
K_W05 [3/5] KN_W02 [3/5] KN_W05 [3/5]
posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób ze spektrum autyzmu, obejmującą terminologię i teorie [_W_2]
K_W13 [3/5] KN_W04 [3/5]
posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji i terapii uczniów ze spektrum autyzmu i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [_W_3]
KN_W05 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
kolokwium pisemne obejmujące znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego modułu
_W_1 _W_2 _W_3
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
pisemne opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze spektrum autyzmu
_U_1 _W_3
wytwory studentów - środki dydaktyczne [_w_3]
student przygotowuje środki dydaktyczne zgodnie z realizowanym projektem zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze spektrum autyzmu
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, materiały poglądowe)
15
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego kolokwium
5 zaliczenie pisemne [_w_1]
ćwiczenia [fs_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków); metody praktyczne (metody zadań wytwórczych).
15
Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem z niepełnosprawnością wzroku oraz przygotowanie środków dydaktycznych
15 projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2] wytwory studentów - środki dydaktyczne [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)