Zaburzenia rozwoju zachowania dzieci i młodzieży Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Zaburzenia rozwoju zachowania dzieci i młodzieży
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-C2.ZRZ
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł ma na celu scharakteryzowanie najważniejszych form psychopatologii występujących u dzieci i młodzieży. Szczególny nacisk położony zostanie na specyfikę manifestowania się zaburzeń psychicznych w przypadku dzieci i młodzieży oraz formy psychopatologii charakterystyczne dla tego okresu życia. Drugim celem moduły jest przedstawienie najważniejszych koncepcji wyjaśniających powstawanie psychopatologii u dzieci i młodzieży. Trzeci cel to przekazanie podstawowej wiedzy na temat różnych form terapii. Czwartym celem jest przekazanie wiedzy na temat występowania różnych form psychopatologii u dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej i rozwojowej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do korzystania wiedzy z zakresu psychologii rehabilitacyjnej i niepełnosprawności w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii psychologów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów (C.2.K1) [_K_1]
K_K01 [3/5]
potrafi omówić psychologiczny kontekst zaburzeń rozwoju i zachowania w odniesieniu do procesu wychowania dzieci młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (C.2.U2) [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U05 [3/5]
Student zna i rozumie podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży: pojęcie normy, normalności i zdrowia, zaburzenia zdrowia psychicznego w okresie dzieciństwa i dorastania, specyfikę zaburzeń okresu dzieciństwa i dorastania, , w tym emocjonalnych i behawioralnych, całościowe zaburzenia rozwoju, uwarunkowania problemów klinicznych w rozwoju dzieci i młodzieży (C.2.W4) [_W_1]
KN_W02 [5/5]
zna problematykę stresu i sytuacji kryzysowych oraz sposoby radzenia sobie z nimi , psychologicznych następstw doświadczeń traumatycznych, w tym choroby przewlekłej lub niepełnosprawności, psychologicznych aspektów zaburzeń komunikacji językowej, psychologicznych metod diagnozy problemów związanych ze zdrowiem, chorobą i niepełnosprawnością (C.2.W4), formy pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych [_W_2]
KN_W02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego wykłady z tego przedmiotu
_W_1 _W_2
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
pisemne opracowanie projektu zajęć zgodnego z wybranym modelem nauczania , uwzględniając specjalne potrzeby edukacyjne adresata - dziecka chorującego przewlekle
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej),
15
studenci przygotowują się do kolokwium pisemnego,
5 zaliczenie pisemne [_w_1]
ćwiczenia [fs_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne)
15
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia, przygotowanie projektu pisemnego wraz z pokazem praktycznym
15 projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)