Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-D3.MZKK
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w kompetencje potrzebne do planowania, organizacji i ewaluacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, uwrażliwianie na konieczność indywidualizacji pracy oraz dostosowanie stosowanych oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń, a także pracy własnej studentów odejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień oraz prac zaliczeniowych.
Wymagania wstępne:
Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, psychologii kształcenia dzieci i młodzieży, pedagogiki specjalnej i dydaktyki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej (D.3.K1) [_K_1]
KN_K01 [3/5] KN_K07 [3/5]
potrafi dobierać i adaptować środki dydaktyczne do potrzeb dziecka i ucznia, opracowywać materiały dydaktyczne zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć, dostosować treści i formy sprawdzianów do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ((D.3.U2) [_U_1]
KN_U05 [3/5] KN_U07 [3/5]
Student zna i rozumie metodykę wdrażania nauczania otwartego, modele nauczania indywidualizującego (D3.W2) [_W_1]
KN_W08 [3/5] KN_W11 [3/5]
zna rolę nowych technologii w dostosowaniu nauczania do potrzeb dzieci i uczniów (D3.W4) [_W_2]
KN_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości wiedzy przekazywanej na wykładach oraz zaczerpniętej z literatury przedmiotu
_W_1 _W_2
zaliczenie pisemne [_w_2]
opracowanie teczki nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zawierającej informacje o obszarach pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stosowanych metodach, przykładowe scenariusze, propozycje ćwiczeń i karty pracy
_U_1 _W_1 _W_2
zaliczenie pisemne [_w_3]
indywidualne przygotowanie projektu rocznego planu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i recenzja projektu opracowana przez inną osobę
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns_1]
metody podające z elementami metod problemowych i wykorzystaniem środków audiowizualnych
10
zapoznanie z literaturą przedmiotu, pogłębianie znajomości zagadnień omawianych na wykładach, przygotowanie się do kolokwium
20 kolokwium pisemne [_w_1]
ćwiczenia [fns_2]
metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków), metody praktyczne (metody ćwiczebne, ,metody zadań wytwórczych)
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkowa i uzupełniającą, samodzielnie realizuje zadania związane z przygotowaniem prac zaliczeniowych.
55 zaliczenie pisemne [_w_2] zaliczenie pisemne [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)