Proseminarium Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Proseminarium
Kod modułu: W6-PE-N1-G.PRO
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem proseminarium jest poznanie zasad pisania prac naukowych, a w szczególności zasad formułowania hipotez roboczych i tez naukowych, jak również nabycie umiejętności korzystania z artykułów i monografii naukowych z uwzględnieniem praw autorskich. Celem przedmiotu jest także omówienie wybranych aspektów wiedzy z zakresu tematyki realizowanych prac dyplomowych. Studenci będą pracować nad opracowaniem tematu pracy dyplomowej, jej konceptualizacją i operacjonalizacją. Nadrzędnym celem będzie wykształcenie umiejętności formułowania celów, problemów badawczych oraz hipotez roboczych odnoszących się do rzeczywistości profesjonalnej, a także dobierania odpowiednich metod i narzędzi badawczych.
Wymagania wstępne:
zaliczenie z przedmiotu Metody badań pedagogicznych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do przestrzegania etyki badań naukowych (G.K1); stosowania etycznych norm w pracy badawczej (G.K2). [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5]
potrafi przygotować projekt badawczy z zastosowaniem różnych strategii badań, w tym ilościowych, jakościowych lub mieszanych; opracować scenariusze badawcze i dyspozycje do badań jakościowych oraz narzędzia do badań ilościowych; dobrać metody, techniki i narzędzia do celu badań ilościowych (G.U1); [_U_1]
KN_U03 [3/5]
Student zna filozoficzne, metodologiczne i kulturowe podstawy badań społecznych i edukacyjnych, w tym koncepcje wiedzy, pojęcia nauki i statusu wiedzy naukowej; społeczno-kulturowe uwarunkowania badań naukowych; nurty filozoficzne, paradygmaty badawcze i strategie badań naukowych oraz znaczenie i sposoby budowania teorii w badaniach naukowych (G.W1); [_W_1]
KN_W03 [3/5]
zna strukturę procesu badawczego w kontekście przyjętej strategii badań naukowych (strategie ilościowe, jakościowe i mieszane), zasady opracowania projektu badawczego, etapy badań naukowych, kryteria wyboru strategii badawczej, w tym cele badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i związki między zmiennymi, konceptualizację, operacjonalizację zmiennych; strategie i techniki doboru próby badawczej, definiowanie przypadku badawczego (G.W.2); zna sposoby prezentacji wyników badań naukowych oraz zasady przygotowania i opracowania różnych rodzajów tekstów naukowych (G.W.4); [_W_2]
KN_W06 [3/5] KN_W07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
E-learning, metoda projektów, pokaz, metody aktywizujące [_w_1]
Warunki uzyskania zaliczenia: • obecność i aktywny udział w zajęciach proseminaryjnych, • zaakceptowany konspekt pracy licencjackiej, • zaakceptowana bibliografia dotycząca tematu pracy licencjackiej
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
proseminarium [fns_1]
metoda projektów – zaplanowanie i przeprowadzenie pracy badawczej na wybrany lub sformułowany przez siebie temat oraz opracowanie uzyskanych wyników badań – praca indywidualna i grupowa prezentacja koncepcji badań – praca indywidualna
20
student zobowiązany jest do przygotowania koncepcji pracy dyplomowej oraz przygotowania publicznej prezentacji projektu badań (analiza piśmiennictwa na wybrany temat, określenie celów badań, problemów badawczych i hipotez roboczych, dobór metod i narzędzi badawczych, dobór grupy badanej, propozycja struktury pracy)
55 E-learning, metoda projektów, pokaz, metody aktywizujące [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)