Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-D5.KOE
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej to moduł ugruntowujący wiedzę z podstaw prawa oświatowego oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, zróżnicowanych pod względem organizacji pracy w placówkach). Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z prawnymi podstawami kształcenia włączającego, udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce i innych krajach, instytucjami prowadzącymi edukację, wewnętrznymi zasadami I organizacją pracy w jednostkach edukacyjnych. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, współpracy zespołu interdyscyplinarnego, współpracy z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabywali prawidłowych postaw wobec własnego doskonalenia i aktualnych przepisów prawa oświatowego. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do angażowania się w życie szkoły i klasy [_K_1]
KN_K05 [2/5] KN_K06 [2/5]
potrafi podjąć współpracę z nauczycielami, specjalistami, kadrą pomocniczą, rodzicami lub opiekunami dzieci i uczniów oraz ze środowiskiem lokalnym [_U_1]
KN_U09 [5/5]
potrafi tworzyć szkolne bazy zasobów metodycznych dla edukacji włączającej [_U_2]
KN_U07 [5/5]
Student zna i rozumie pojęcie kultury organizacyjnej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty edukacyjnych; system kształcenia pedagogów specjalnych [_W_1]
K_W14 [3/5] KN_W10 [3/5]
zna i rozumie założenia teoretyczne, budowę i metodykę stosowania indeksu włączania oraz inne narzędzia wspomagające rozwój edukacji włączającej w przedszkolu i szkole. [_W_2]
KN_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości wiedzy przekazywanej na wykładach, ćwiczeniach oraz zaczerpniętej z literatury przedmiotu
_W_1 _W_2
projekt grupowy [_w_2]
prezentacja pisemna zawierająca konteksty organizacyjne w edukacji włączającej na podstawie wybranej placówki
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych
15
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego
5 zaliczenie pisemne [_w_1]
ćwiczenia [fs_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków)
15
Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, opracowanie projektu grupowego
15 projekt grupowy [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)