Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii
Kod modułu: W6-PE-SR-N1-DPRS
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Program modułu: Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii zapoznaje studentów z wiedzą i praktyczną dotyczącą zasad, typów i rodzaju diagnozy stosowanej w resocjalizacji, procedur i instytucji, które realizują zadania diagnostyczne, danych niejawnych, w odniesieniu do typów i rodzajów zaburzeń i typów niedostosowania społecznego in. Moduł umożliwia nabycie umiejętności korzystania z narzędzi diagnostycznych, klinicznego przeprowadzenia diagnozy resocjalizacyjnej, tworzenia własnych narzędzi i budowania warsztatu pracy diagnostycznej.
Wymagania wstępne:
podstawy resocjalizacji, psychologia
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Absolwent jest gotów (E.1R.K2.) do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych, zgodnie z etyką zawodową [_K_1]
K_K04 [5/5] K_K05 [3/5] KN_K01 [5/5]
Absolwent potrafi (E.1R.U2) analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną; [_U_1]
K_U03 [4/5] KN_U04 [4/5]
Student zna i rozumie (E.1R.W2.) diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną; [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W05 [4/5] KN_W14 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
egzamin – egzamin pisemny
_W_1
aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2]
obecność na zajęciach - ćwiczeniach, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia
_K_1 _U_1 _W_1
praca pisemna [_w_3]
praca pisemna – diagnoza resocjalizacyjna
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns_1]
metody podające wspomagane prezentacją
10
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do egzaminu
10 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [fns_2]
metody podające i aktywizujące
15
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie pracy pisemnej – diagnozy resocjalizacyjnej
15 aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2] praca pisemna [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)