Psychopatologia dzieci i młodzieży Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Psychopatologia dzieci i młodzieży
Kod modułu: W6-PE-SR-N1-PDM
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot ma na celu poznanie przez studenta podstawowych zagadnień z zakresu psychopatologii, szczególnie przyczyn występowania zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży w zakresie zarówno funkcji poznawczych, jak i w sferze zaburzeń psychicznych, ponadto student zna i potrafi rozróżnić wstępnie zaburzenia zgodnie z przyjętymi klasyfikacjami, a także rozumie konsekwencje funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku formalnym i nieformalnym.
Wymagania wstępne:
Psychologia ogólna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej (B.1.K1.) [_K_1]
K_K01 [2/5] KN_K01 [2/5]
Potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi (B.1.U5.) [_U_1]
K_U02 [3/5] KN_U02 [3/5]
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym; student zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, proces mowy, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia;(B.1.W1.) a szczególnie psychopatologie procesów i czynności [_W_1]
K_W05 [4/5] KN_W02 [4/5]
Zna i rozumie proces uczenia się i jego zaburzenia, szczególnie w kontekście: modeli uczenia się – koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia, metody i techniki uczenia się, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami (B.1.W4.) [_W_2]
KN_W09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury obowiązkowej
_K_1 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i badawczej w celu przedstawienia i analizowania zagadnień związanych z wybranymi zaburzeniami w zakresie psychopatologii dzieci i młodzieży
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns_1]
wykład wspomagany metodami audiowizualnymi
5
przygotowanie merytoryczne z treści wykładów, zapoznanie się i znajomość literatury
15 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [fns_2]
metody aktywizujące, metody poglądowe
10
przygotowanie bieżące do zajęć – analiza literatury, studium indywidualnych przypadków; przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji – współpraca w grupie, analiza źródeł, analiza problemowa
20 prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)