Psychopatologia dzieci i młodzieży Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Psychopatologia dzieci i młodzieży
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-PDM
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot ma na celu poznanie przez studenta podstawowych zagadnień z zakresu psychopatologii, szczególnie przyczyny występowania zaburzeń u dzieci i młodzieży w zakresie zarówno funkcji poznawczych, jak i w sferze zaburzeń psychicznych, ponadto student zna i potrafi wstępnie rozróżnić zaburzenia zgodnie z przyjętymi klasyfikacjami, a także rozumie konsekwencje funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku formalnym i nieformalnym.
Wymagania wstępne:
Psychologia ogólna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej (B.1.K1)) [_K_1]
K_K01 [2/5] KN_K01 [2/5]
potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi (B.1.U5) [_U_1]
K_U02 [3/5] KN_U02 [3/5]
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym; student zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, postrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, proces mowy, myślenie i rozumienie, uczenie się i pamieć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia (B.1.W1), a szczególnie psychopatologie procesów i czynności. [_W_1]
K_W05 [4/5] KN_W02 [4/5]
zna i rozumie proces uczenia się i jego zaburzenia, szczególnie w kontekście: modeli uczenia się - koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia, metody i techniki uczenia się, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami (B.1.W4) [_W_2]
KN_W09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury obowiązkowej
_K_1 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie i stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i badawczej w celu przedstawienia i analizowania zagadnień związanych z wybranymi zaburzeniami w zakresie psychopatologii dzieci i młodzieży
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
wykład wspomagany metodami audiowizualnymi
15
przygotowanie merytoryczne z treści wykładów, zapoznanie się i znajomość literatury
5 kolokwium [_w_1]
ćwiczenia [fs_2]
metody aktywizujące, metody poglądowe
15
przygotowanie bieżące do zajęć, analiza literatury, studium indywidualnych przypadków, przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji - współpraca w grupie, analiza źródeł, analiza problemowa
15 prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)