Podstawy rewalidacji indywidualnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy rewalidacji indywidualnej
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-D2.PRI
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy rewalidacyjnej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiodącymi zagadnieniami są : podstawy teoretyczne oddziaływań rewalidacyjnych , podstawy prawne organizacji zajęć rewalidacyjnych, organizacja procesu rewalidacji ze szczególnym uwzględnieniem możliwości indywidualnych uczestników zajęć, projektowanie scenariusza zajęć rewalidacyjnych , kwerenda literatury przedmiotu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń oraz pracy własnej studenta , obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodowej w procesie rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych i określania wskazań terapeutycznych (D.2.K2) [_K_1]
K_K09 [3/5] KN_K01 [3/5]
potrafi określić obszary i wskazania terapeutyczne dla dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (D.2.U3) [_U_1]
K_U10 [3/5] KN_U06 [4/5] KN_U08 [3/5]
Student zna i rozumie założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz zasady i metody ich ewaluacji (D.2.W2) [_W_1]
KN_W05 [4/5] KN_W11 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
kolokwium pisemne obejmujące znaczną część materiału, zmierzające do osiągnięcia efektów kształcenia w zakresie modułu
_U_1 _W_1
praca pisemna [_w_2]
opracowanie pisemne scenariusza zajęć rewalidacyjnych dla ucznia/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [fns_1]
metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy, klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów, giełda pomysłów, mikronauczanie, metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody działań wytwórczych
7
kwerenda źródłowa literatury przedmiotu, przygotowywanie określonych zagadnień teoretycznych i praktycznych na zajęcia, opracowanie pisemne scenariusza zajęć rewalidacyjnych dla ucznia/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
18 kolokwium [_w_1] praca pisemna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)