Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-D3.MPET
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tematyka zajęć skupiona jest wokół organizowania sytuacji edukacyjno-terapeutycznych z wykorzystaniem odpowiednio dobranych metod pracy. Istotnym elementem składowym przedmiotu jest projektowanie i prowadzenie zajęć przez studentów z wykorzystaniem jednej z poznanych metod pracy dla grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń, a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotowy do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej (D.3.K1). [_K_1]
KN_K08 [3/5]
Potrafi stosować ocenianie wspierające uczenie się (D.3.U4). [_U_1]
KN_U04 [3/5] KN_U06 [5/5]
Student zna i rozumie pojęcie i zasady uniwersalnego projektowania zajęć (D.3.W3). [_W_1]
KN_W10 [4/5] KN_W11 [4/5]
Zna formy organizacyjne pracy na lekcji (pracę zbiorową, grupową, indywidualną, tutoring uczniowski w klasach włączających), modele nauczania w małych grupach w klasach włączających (D.3.W6). [_W_2]
K_W16 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu
_W_1 _W_2
praca pisemna [_w_2]
pisemne opracowanie projektu zajęć z wykorzystaniem wybranej metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
_U_1
mikronauczanie - realizacja projektu [_w_3]
prowadzenie zajęć z wykorzystaniem jednej z poznanych metod (warunki symulowane), zgodnie ze scenariuszem opracowanym dla grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami
_K_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja)
15
zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych)
5 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [fs_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych)
15
zapoznanie się z zalecaną literaturą, indywidualne opracowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem metody opowieści wychowawczej; przygotowanie się do grupowych konsultacji dotyczących mikronauczania, opracowanie projektu zajęć i scenariusza zajęć z wykorzystaniem wybranej, poznanej metody, podział zadań, autorefleksja
15 praca pisemna [_w_2] mikronauczanie - realizacja projektu [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)