Praktyka z tutoringiem - edukacja włączająca cz.1 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Praktyka z tutoringiem - edukacja włączająca cz.1
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-D6.PT.1
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Program modułu oparty jest na praktyce i uczeniu się poprzez doświadczenie, kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia, budowania własnych działań na podstawie uzyskanej przez studenta wiedzy, właściwych wzorów zachowań i pożądane postawy w pracy. To przestrzeń relacji kilku osób - tutora, studenta oraz ucznia ze specyficznymi problemami w uczeniu się. Praktyka ma charakter zindywidualizowany, student realizuje indywidualny plan rozwoju poprzez współpracę z tutorem, a podmiotem jego interakcji jest praktyczny indywidualny kontakt z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w środowisku edukacyjnym. Taka trójstronna wymiana doświadczeń zakłada wielostronny rozwój. Dla studenta zdobyte doświadczenie w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się jest źródłem informacji. Wymiana doświadczeń staje się skuteczniejszym sposobem uczenia się oraz uzupełnieniem i weryfikowaniem wiedzy akademickiej. Student realizuje praktykę w trakcie 2 semestrów, spotkania z tutorem mają charakter porządkujący wiedzę i plan pracy, a także podsumowujący. Zadaniem tutora jest pomoc w organizowaniu praktyki, wskazanie studentowi zasad samodzielnej organizacji pracy oraz reprezentacji siebie w instytucji, odpowiedzialność za własne działanie, ukierunkowanie na pracę z indywidualnym przypadkiem ucznia, jego nauczycieli, wychowawców, specjalistów, rodziców/prawnych opiekunów. Tutor może odwiedzać studenta w placówce edukacyjnej, monitorować jego pracę i konsultować się z pracownikami placówki. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.W drugim semestrze student będzie pracował z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w placówce edukacyjnej.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu edukacji włączającej i integracyjnej, pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych zdarzeń pedagogicznych. (D6.K1) [_K_1]
KN_K06 [2/5]
Potrafi zaobserwować funkcjonowanie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nauczyciela w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty. (D6.U1) [_U_1]
KN_U10 [5/5]
Potrafi dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych. (D6.U2) [_U_2]
KN_U10 [3/5]
Student zna specyfikę przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty, w której jest realizowana praktyka, w szczególności działania edukacyjne, terapeutyczne i opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji. (D6.W1) [_W_1]
K_W01 [3/5] KN_W10 [3/5]
Zna specyfikę edukacji włączającej dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. (D6.W2) [_W_2]
KN_W09 [2/5] KN_W10 [4/5]
Zna zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu, uczniom w szkole lub w placówce systemu oświaty i poza nimi. (D6.W3) [_W_3]
K_W14 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
portfolio [_w_1]
zawierające podstawową wiedzę z zakresu opanowania aparatury pojęciowej dotyczącej edukacji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w danej instytucji edukacyjnej, dokumentujące przebieg praktyki w semestrze
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
projekt [_w_2]
kontynuacja współpracy ustalonej podczas zajęć z tutoringu z praktyką w poprzednim semestrze w oparciu o wypracowane zasady w kontrakcie, przygotowanie 5 obserwacji u wybranego dziecka lub ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych podczas praktyki w instytucji
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [fns_1]
metoda obserwacji, metoda praktycznego działania
10
kontynuacja współpracy z przedmiotu "Tutoring z praktyką" ustalonej w poprzednim semestrze w oparciu o wypracowane zasady w kontrakcie, przygotowanie 5 obserwacji u wybranego dziecka lub ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych
15 portfolio [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)