Podstawy arteterapii
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020
| Nazwa modułu: | Podstawy arteterapii |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-SR-N1-PA |
| Kod programu: | W6-N1PE19.2020 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności związane z podstawami pracy arteterapeutycznej z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Główne zagadnienia poruszane na zajęciach dotyczą: podstaw teoretycznych arteterapii, podstawowych dziedzin arteterapii, możliwości wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami za pomocą terapii przez sztukę, projektowania sytuacji arteterapeutycznych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień. |
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się [_K_1] |
K_K03 [3/5] |
potrafi identyfikować potrzeby ucznia w rozwoju uzdolnień i zainteresować; wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań arteterapeutyczych na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz ich rodzin [_U_1] |
K_U02 [3/5] |
Potrafi zaplanować, na podstawie świadomej autorefleksji, działania na rzecz rozwoju zawodowego [_U_2] |
K_U14 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat historycznych i kulturowych uwarunkowań́ procesów arteterapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz dotyczącą współczesnych podejść do ich problemów (podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia) [_W_1] |
KN_W05 [3/5] |
ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [_W_2] |
K_W19 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Projekt zespołowy [_w_1] | zespołowy projekt wsparcia rozwoju osób z niepełnosprawnością za pomocą terapii przez sztukę. |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [fns_1] | Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych, metody waloryzacyjne: metody impresyjne i metody ekspresyjne. |
15 | Student przeprowadza kwerendę źródłową literatury przedmiotu, przygotowuje wybrane zagadnienia o charakterze praktycznym i teoretycznym, przeprowadza projekt oraz zdaje z niego relację. |
60 |
Projekt zespołowy [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||