Podstawy arteterapii Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy arteterapii
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-C3.PA
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności związane z podstawami pracy arteterapeutycznej z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Główne zagadnienia poruszane na zajęciach dotyczą: podstaw teoretycznych arteterapii, podstawowych dziedzin arteterapii, możliwości wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami za pomocą terapii przez sztukę, projektowania sytuacji arteterapeutycznych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
-
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się [_K_1]
K_K03 [3/5] K_K06 [3/5]
potrafi identyfikować potrzeby ucznia w rozwoju uzdolnień i zainteresować; wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań arteterapeutyczych na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz ich rodzin [_U_1]
K_U02 [3/5] KN_U01 [3/5]
Potrafi zaplanować, na podstawie świadomej autorefleksji, działania na rzecz rozwoju zawodowego [_U_2]
K_U14 [3/5] KN_U10 [3/5]
Student ma wiedzę na temat historycznych i kulturowych uwarunkowań́ procesów arteterapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz dotyczącą współczesnych podejść do ich problemów (podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia) [_W_1]
KN_W05 [3/5]
ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [_W_2]
K_W19 [3/5] KN_W07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt zespołowy [_w_1]
zespołowy projekt wsparcia rozwoju osób z niepełnosprawnością za pomocą terapii przez sztukę
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [fs_1]
metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych, metody waloryzacyjne: metody impresyjne i metody ekspresyjne
30
student przeprowadza kwerendę źródłową literatury przedmiotu, przygotowuje wybrane zagadnienia o charakterze praktycznym i teoretycznym, przeprowadza projekt oraz zdaje z niego relację
45 projekt zespołowy [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)