Podstawy pedagogiki korekcyjnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy pedagogiki korekcyjnej
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-E1.PPK
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Głównym celem modułu jest zaznajomienie studentów z podstawami teoretycznymi i metodycznymi pracy z osobami z specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Zaznajomienie z pojęciami, celami, zadaniami, oddziaływań pedagogiki korekcyjnej. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [_K_1]
KN_K06 [4/5]
potrafi analizować podstawy pedagogiki korekcyjnej; analizować i definiować pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej; interpretować korekcję i kompensację jako oddziaływania terapeutyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [_U_1]
KN_U01 [4/5]
potrafi prezentować obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; potrafi różnicować zwykłe i specyficzne trudności w uczeniu się [_U_2]
KN_U05 [4/5]
potrafi charakteryzować miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw; określać postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [_U_3]
KN_U09 [4/5]
Student zna i rozumie pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej, zasady korekcji i kompensacji jako oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania oraz liczenia, zwykłe i specyficzne trudności w uczeniu się, obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [_W_1]
KN_W14 [4/5]
posiada wiedzę z zakresu miejsca ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw [_W_2]
KN_W15 [4/5]
zna i rozumie postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [_W_3]
KN_W15 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
Egzamin pisemny, obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
praca pisemna [_w_2]
praca pisemna o charakterze opisowym, obejmująca znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu
_K_1 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns_1]
wykład informacyjny wspomagany prezentacjami multimedialnymi, metodami aktywizującymi – dyskusja dydaktyczna
10
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje pracę pisemną
20 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [fns_2]
metodami problemowymi, metodami opartymi na działalności praktycznej metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, burza mózgów);
10
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia
35 praca pisemna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)