Podstawy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Podstawy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-C3.PNI
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Głównym celem modułu jest zaznajomienie studentów z podstawami teoretycznymi i metodycznymi pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, w tym z: podmiotem i przedmiotem pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną, stosowaną terminologią, klasyfikacjami i kryteriami niepełnosprawności intelektualnej, genezą i zaburzeniami rozwoju związanymi z niepełnosprawnością intelektualną, specyfiką funkcjonowania, zachowaniami przystosowawczymi oraz systemami i metodami wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich rodzin [_K_1]
KN_K01 [5/5]
jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [_K_2]
K_K08 [5/5] KN_K02 [5/5]
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich rodzin [_U_1]
K_U01 [4/5] K_U16 [2/5] KN_U01 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń́ i niepełnosprawności [_W_1]
K_W05 [3/5] KN_W02 [3/5]
posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną, obejmującą terminologię i teorie [_W_2]
KN_W04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
Praca pisemna (np. esej) o charakterze opisowym, obejmująca znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu
_K_1 _K_2 _U_1 _W_1 _W_2
zaliczenie pisemne [_w_2]
Kolokwium pisemne o charakterze testowym, obejmujące znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu
_U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład, dyskusja, praca z książką/tekstem).
5
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje pracę pisemną
15 zaliczenie pisemne [_w_1]
ćwiczenia [fns_2]
metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, burza mózgów); metody praktyczne (metody ćwiczebne
10
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia
20 zaliczenie pisemne [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)