Psychologia - warsztaty Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Psychologia - warsztaty
Kod modułu: W6-PE-S1-B1.PSW
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia warsztatowe z psychologii pozwalają uchwycić dane zagadnienie oraz podejść do niego z wielu stron, przy jednoczesnym położeniu nacisku na kształtowanie umiejętności uczestników. Składają się z części teoretycznej (wykłady), ale najważniejszym ich elementem jest zaktywizowanie uczestników zajęć, aby mogli podzielić się własnymi doświadczeniami, spostrzeżeniami i podjąć wspólną dyskusję. W tym celu stosuje się zadania, które wykonywane są w parach lub przez całą grupę. Zatem zajęcia ćwiczeniowe w ramach modułu realizowane są w formie warsztatów zintegrowanych z realizacją praktyk zawodowych w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z psychologii
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej (B.1.K1) oraz poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania (B.1.K2). [_K_1]
KN_K08 [4/5]
Potrafi świadomie i skutecznie komunikować się (B.1.U3), a także porozumiewać się w sytuacji konfliktowej (B.1.U4); potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi(B.1.U5). [_U_1]
KN_U02 [3/5] KN_U04 [3/5]
Potrafi radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami (B.1.U8) oraz zaplanować , na podstawie świadomej autorefleksji, działania na rzecz rozwoju zawodowego (B.1.U9). [_U_2]
KN_U16 [3/5]
Student zna reguły współdziałania, procesy komunikowania się, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, zasady porozumiewania się emocjonalnego w klasie i w sytuacjach konfliktowych, bariery w komunikowaniu się (szczególnie w klasie), różne formy komunikowania się - autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji oraz na proces wychowawczy (B.1.W.1.). [_W_1]
KN_W09 [5/5] KN_W13 [2/5]
Zna proces uczenia się, modele uczenia się - koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia, metody i techniki uczenia się, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami (B.1.W.4.). [_W_2]
KN_W02 [4/5] KN_W12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie wiedzy przedmiotowej studentów
_W_1 _W_2
aktywny udział w warsztatowej części zajęć - ocena ciągła [_w_2]
aktywny udział studentów w zajęciach realizowanych z wykorzystaniem aktywizujących metod i technik kształcenia
_K_1 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fs_1]
prezentacja treści z zastosowaniem metod podających, pokazowych z wykorzystaniem multimediów
15
analiza literatury podstawowej i uzupełniającej, przestudiowanie treści podanych na zajęciach
5 kolokwium [_w_1]
ćwiczenia [fs_2]
zajęcia warsztatowe prowadzone z wykorzystaniem zespołowych i grupowych form organizacji pracy studentów oraz aktywizujących metod i technik kształcenia; prezentacja pracy zaliczeniowej przez studentów
30
aktywny udział podczas zajęć oraz przygotowanie się do nich (opracowanie zadań)
5 aktywny udział w warsztatowej części zajęć - ocena ciągła [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)