Pedagogika prenatalna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: Pedagogika prenatalna
Kod modułu: W6-PE-KT-N1-E1.PP
Kod programu: W6-N1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma na celu scharakteryzowanie najważniejszych przemian społecznych odnoszących się m.in., do seksualności, prokreacji, małżeństwa i rodziny, statusu dziecka poczętego. Przedstawienie prenatalnej relacji z dzieckiem jako wyzwanie dla pedagogiki ze szczególnym uwzględnieniem przemocy prenatalnej - jej form i znaczenia, stresu matki jako czynnika ryzyka rozwojowego, więzi z dzieckiem prenatalnym. Opis zagrożeń wczesnego rozwoju dziecka możliwości przeciwdziałania niwelowania jej skutków. Zaprezentowanie podejścia do prokreacji i dziecka prenatalnego akcentując biologiczne, psychologiczne, społeczne i duchowe uwarunkowania doświadczenia macierzyństwa i ojcostwa
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka i prezentowania właściwej postawy wobec dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [_K_1]
K_K04 [4/5] KN_K01 [4/5]
potrafi omówić psychopedagogiczny kontekst procesu wychowania dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w odniesieniu do okresu prenatalnego [_U_1]
K_U02 [4/5] KN_U02 [4/5]
Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów; psychologiczne uwarunkowania rozwoju dzieci i uczniów : środowisko rozwoju – strukturę i konsekwencje, czynniki zakłócające proces rozwoju (zwłaszcza okresu prenatalnego) konsekwencje niepunktualności wydarzeń życiowych (wcześniactwo), mechanizm adaptacji i trudności przystosowawczych, zaburzenia i opóźnienia rozwojowe, wyzwania rozwojowe, koncepcje jakości życia i dobrostanu [_W_1]
K_W09 [4/5] KN_W02 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego treści wykładów z tego modułu
_K_1 _U_1 _W_1
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
pisemne opracowanie projektu zajęć zgodnego z teściami modułu
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych).
7
studenci przygotowują się do kolokwium pisemnego
23 zaliczenie pisemne [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy
7
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia, przygotowanie projektu pisemnego wraz z pokazem praktycznym
38 projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)