Gerontologia społeczna
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S2SP19.2020

Nazwa modułu: | Gerontologia społeczna |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-GSP-S2-GS |
Kod programu: | W3-S2SP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu Gerontologia społeczna jest ukazanie studentom teoretycznej perspektywy problemów starzenia się poprzez przybliżenie im założeń najważniejszych koncepcji medycznych wyjaśniających mechanizmy powstawania oraz determinanty problemów seniorów. Zajęcia mają również na celu przekazanie studentom wiedzy na temat wybranych problemów i zagrożeń związanych ze starzeniem się i starością: omówienie przyczyn ich powstawania, przejawów i konsekwencji psychospołecznych. Dzięki temu student ma zrozumieć powiązania występujące pomiędzy różnymi zjawiskami biopsychicznymi, które warunkują pojawianie się problemów w społecznym funkcjonowaniu seniorów Znajomość wszechstronnych uwarunkowań procesu starzenia się ma przyczynić się do nabycia przez studentów umiejętności wiązania tego typu zjawisk z innymi procesami warunkującymi jakość życia osób starszych. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna wybrane teorie starości wyjaśniające mechanizmy starzenia się [PS2_GS_1] |
PS2_W01 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat biogennych zmian w funkcjonowaniu człowieka starego [PS2_GS_2] |
PS2_W05 [5/5] |
Student zna wybrane metody diagnozowania zmian chorobowych u osób starszych [PS2_GS_3] |
PS2_W11 [4/5] |
Student potrafi dokonywać charakterystyki przyczyn, przebiegu, skali i konsekwencji starzenia się oraz ukazywać wzajemne powiązania występujące między różnymi problemami zdrowotnymi i społecznymi [PS2_GS_4] |
PS2_U01 [2/5] |
Student ma świadomość wielowymiarowego, interdyscyplinarnego charakteru problemów starzenia się– wykazuje się refleksyjnością w oglądzie problemów osób starszych [PS2_GS_5] |
PS2_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS2_GS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egzamin ustny / pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami, np. esej, recenzja, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_GS_1 |
Sprawdzian [PS2_GS_w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_GS_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS2_GS_w_3] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS2_GS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS2_GS_fs_1] | analiza treści wskazanych tekstów dotyczących zagadnień szczegółowych w oparciu o dyskusję i pracę w zespołach, a także materiały filmowe |
30 | przygotowanie przez samodzielną lekturę wskazanych tekstów, praca w zespołach, |
45 |
Sprawdzian [PS2_GS_w_2] |
wykład [PS2_GS_fs_2] | wykład obejmujący teoretyczne podstawy gerontologii społecznej z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
30 | lektura podręczników oraz wybranych tekstów poszerzających wiedzę |
45 |
Egzamin [PS2_GS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |