Współczesne teorie pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S2SP19.2020

Nazwa modułu: | Współczesne teorie pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S2-WTPS |
Kod programu: | W3-S2SP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu Współczesne kierunki rozwoju pracy socjalnej jest zapoznanie studentów z współczesnymi kierunkami w pracy socjalnej opartych na zasadzie empowerment oraz na teorii systemów, w tym nowych metod i narzędzi i standardów pracy socjalnej. Dzięki temu student ma świadomość zmian zachodzących w pracy socjalnej i pomocy społecznej oraz jest otwarty na nowe idee Student powinien rozumieć jak ważne w pracy socjalnej jest podmiotowe podejście do klienta, wyzwalające jego potencjał oraz jaka jest rola systemów, w których funkcjonuje klient i możliwości wykorzystywania przez niego zasobów tkwiących w tych systemach poprzez budowanie sieci wsparcia społecznego oraz aktywizowania społeczności lokalnej.. Student powinien mieć świadomość różnorodności teorii opisujących możliwe sposoby uprawiania pracy socjalnej i konieczności dopasowywania metod pracy socjalnej do konkretnej sytuacji klienta. |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw pracy socjalnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat współczesnych metod, instrumentów i narzędzi pracy socjalnej [PS2_WTPS_1] |
PS2_W02 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat nowych rozwiązań wprowadzanych do pomocy społecznej, w tym zmian legislacyjnych [PS2_WTPS_2] |
PS2_W03 [2/5] |
Student zna projekty i programy stwarzające możliwości rozwoju w pracy socjalnej i w pomocy społecznej, w szczególności projekty realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego [PS2_WTPS_3] |
PS2_W06 [3/5] |
Student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w pracy socjalnej i pomocy społecznej oraz rozumie konieczność stałego dokształcania się zawodowego [PS2_WTPS_4] |
PS2_U15 [3/5] |
Student zna i rozumie podstawowe idee współczesnej pracy socjalnej oraz posiada umiejętność dostrzeżenia potrzeby stosowania ich w zależności specyfiki klienta, przy poszanowaniu jego podmiotowości [PS2_WTPS_5] |
PS2_W14 [2/5] |
Student ma świadomość możliwości wykorzystania różnych form oddziaływań (metod, narzędzi) w rozwoju profesjonalnej pracy socjalnej [PS2_WTPS_6] |
PS2_U11 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS2_WTPS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egzamin ustny / pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami, np. esej, recenzja, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS2_WTPS_1 |
Sprawdzian [PS2_WTPS_w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS2_WTPS_3 |
Aktywność własna studenta [PS2_WTPS_w_3] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS2_WTPS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS2_WTPS_fs_1] | Wykład połączony z prezentacją power point, dyskusja wybranych tematów |
30 | lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę |
30 |
Egzamin [PS2_WTPS_w_1] |
ćwiczenia [PS2_WTPS_fs_2] | omówienie wybranych tekstów źródłowych, dyskusja, warsztaty grupowe, wystąpienia indywidualne i grupowe oraz studium przypadku |
30 | Przygotowanie przez samodzielną lekturę tekstów, współpraca zespołowa oraz indywidualne lub zespołowe przygotowanie materiałów do dyskusji oraz analizy wybranych przypadków
Omówienie w sposób pogłębiony zagadnień poruszanych w trakcie zajęć
|
60 |
Sprawdzian [PS2_WTPS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |